فاطمه آجرلو، نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در البرز

۲۰ شهریور ۱۳۹۹

1 روز،4 ساعت

کرج از جمله حوزه‌های انتخابیه‌ای است که روز جمعه شاهد برگزاری مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد بود. در دور اول انتخابات، «مهدی عسگری»، منتخب اول این حوزه انتخابیه به مجلس راه یافت و دو منتخب بعدی، یعنی «فاطمه آجرلو» و «علیرضا عباسی» به دور دوم راه یافتند. 

پرستار سپاه پاسداران در زمان جنگ تحمیلی، عضویت افتخاری سپاه در زمان جنگ تحمیلی، نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، عضویت در «کمیسیون آموزش و تحقیقات» و «کمیته آموزش و پرورش» این کمیسیون در مجلس و نیز مسوول پروژه «طرح احیای معاونت پرورشی» از جمله سوابق فاطمه آجرلو است.

نام فاطمه آجرلو گرچه برای برخی با نمایندگی مردم کرج در مجلس هفتم و هشتم گره خورده است اما از آن زمانی که «محمود احمدی‌نژاد» او را به عنوان یکی از وزرای خود به مجلس معرفی کرد، بیش از گذشته در رسانه‌ها و افکار عمومی شناخته شد. این معرفی در شرایطی که او به خاطر پرونده «عباس پالیزدار» تحت تعقیب بود، چندان به مذاق نمایندگان خوش نیامد. در نهایت هم با نطق «رضا اکرمی»، نماینده وقت تهران، جلسه رای اعتماد او به یکی از حاشیه سازترین جلسات رای اعتماد مجلس به وزرای احمدی‌نژاد تبدیل شد؛ آن‌جا که برخی پرونده‌های قضایی وی را به چالش کشیدند و اکرمی نیز مدرک حوزه علمیه وی را زیر سوال برد. 

حاشیه‌های دوران نمایندگی باعث شدند تا فاطمه آجرلو در انتخابات مجلس نهم رد صلاحیت شود. او حالا یک بار دیگر شانس این را دارد تا با جلب اعتماد مردم کرج در روز جمعه، برای بار سوم پا به مجلس بگذارد.

۵ اولویت اصلی استان البرز

بنا بر تحقیق کارشناسان «ایران‌وایر»، پنج اولویت اصلی استان البرز به این شرح است:

 

اولویت‌های فاطمه آجرلو  در حوزه انتخابیه البرز 

آجرلو که سابقه دو دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه‌اش دارد، این روزها با تکیه بر فعالیت‌هایش در مجلس هفتم و هشتم، به تبلیغات انتخاباتی پرداخته است. بی‌کاری و بحران معیشت یکی از چالش‌های مهم استان البرز به شمار می‌رود. آجرلو با اشاره به استان شدن کرج در دوره نمایندگی او، آن را گامی مهم برای دریافت بودجه بالاتر و به دنبال آن، رونق بخش‌های مختلف اقتصادی و کاهش بی‌کاری دانسته و گفته است: «با تشکیل کارگروهی، شش سال تلاش کردیم تا کرج به استان البرز تبدیل شود. علت این اصرار، دریافت بودجه و ردیف مطلوب‌تری برای کرج بود.»

این کاندیدا در این باره ادامه داده است: «اکنون هم از چند ماه قبل کارگروهی تشکیل داده‌ایم که تمام پروژه‌ها و زیرساخت‌ها را بررسی کرده‌اند و برای پروژه‌هایی که در دوره‌های هفتم و هشتم آغاز به کار کردند اما با بداخلاقی برخی متوقف شدند، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

وی گفته است: «فرودگاه پیام به عنوان بزرگ‌ترین مرکز پویای اقتصاد، منطقه آزاد اقتصادی و راه‌اندازی گمرک در استان، اقدام دیگری بود که در آن دوره راه‌اندازی کردیم. این‌ها بخشی از اقدامات ما در دوره فعالیت‌مان در مجلس بوده که امروز برای ادامه این راه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و طبعا با فعال شدن این حوزه‌ها، بخشی از معضل بی‌کاری در استان نیز برطرف می‌شود.» 

ترافیک یکی از جنبه‌های مشکلات شهری این استان به شمار می‌رود. کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این که امروز ترافیک به یکی از مهم‌ترین معضلات کرج تبدیل شده، گفته است: «در حال حاضر ترافیک ورودی کرج به شدت مردم را آزار می‌دهد. ما در مجلس هفتم و هشتم پروژه ادامه اتوبان همت را مطرح کردیم و این پروژه پس از تصویب، تا گرمدره پیش رفت و قرار بود در این مسیر ادامه پیدا کند تا بتواند قفل ورودی کرج را باز کند اما طی هشت سال گذشته هیچ اتفاقی در این مورد نیفتاده است.»

آجرلو هم‌چنین با اشاره به افزایش جمعیت و به تبع آن، رشد صعودی جمعیت جوان این استان، عنوان کرده است: «بخش قابل توجهی از جمعیت البرز جوانان هستند و این جوانان به ورزش، مکان‌های تفریحی، کانون‌های فرهنگی، پارک و … نیاز دارند.»

عضو هیات علمی «دانشگاه پیام‌نور» کرج از طرح احداث پارک طبیعت و حیات وحش یاد کرده و گفته است: «در دوران خدمت من در مجلس، مطالعات لازم برای احداث پارک طبیعت و حیات وحش در البرز انجام شد و بودجه آن نیز به تصویب رسید. اما متاسفانه بعد از اتمام نمایندگی من، این پروژه ادامه پیدا نکرد. در حالی که این طرح باعث رونق اشتغال‌زایی در استان می‌شد.»

به باور آجرلو، احداث پارک ۷۲ هکتاری طبیعت در البرز باعث ایجاد پنج تا۱۰هزار شغل مستقیم می‌شود.

وی درباره چالش‌های دیگر استان، از جمله آسیب‌های اجتماعی و فساد هیچ حرفی نزده و بیشتر در سطح کلان به این دو مقوله پرداخته است. 

اولویت فاطمه آجرلو در سطح کلان 

آجرلو توجه به قشر آسیب‌دیده و زنان بدسرپرست و بی سرپرست جامعه را یکی از اولویت‌های کاری خود در مجلس عنوان کرده و در این باره گفته است: «قشر آسیب دیده برای تامین هزینه‌های زندگی قادر به زندگی در مراکز شهری بزرگ نیستند و معمولا در شهرهای اقماری و حاشیه‌ای سکونت دارند. زندگی آن‌ها تحت تاثیر شرایط منفی اجتماع و حمایت‌های ضعیف قرار دارد. باید با مطالعه و بررسی کارشناسانه در رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار گام‌های اجرایی برداشت. یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار، ایجاد اشتغال و توانمندسازی آن‌ها از بُعد اقتصادی است.»

وی در این باره افزوده است: «حمایت از زنان سرپرست خانوار، اشتغال، اعطای تسهیلات ارزان ‌قیمت به آن‌ها و فراهم آوردن شرایط ورود این زنان به چرخه اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است و ایجاد بسته‌های حمایتی می‌تواند راهی برای كمك به این قشر باشد.» 

او که از مدعیان مبارزه با فساد است، درباره شفافیت اموال گفته است: « قانون شفافیت بر این اساس است که نمایندگان با ورود به مجلس، اموال خودشان و خانواده‌شان را ثبت و به دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌کنند. من در این قانون ندیدم که گفته شود باید این گزارش به مردم ارایه شود. فضای مجازی وارد بداخلاقی‌ها شده‌اند. سابقه فعالیت‌های من در زمینه زمین‌خواری و فساد گویا است. من دست پاکم. این که من این‌جا اموالم را اعلام کنم، راحت است. دزدی نکرده‌ام. اما کاری نکنید که دیگر کسی حاضر نباشد اعلام خدمت‌گزاری کند.»

آجرلو هم‌چنین درباره هزینه‌های تبلیغاتی خود گفته است: «یک واحد ۱۱۰ متری داشتم که برای هزینه‌های انتخابات فروختم، برای این که نمی‌خواهم از هیچ کسی در انتخابات کمک بگیرم. ستادهای انتخاباتی هم که در شهرها برپا شده‌اند، همه اهدایی مردم هستند که با اشتیاق در اختیارم گذاشته‌اند.»

این کاندیدا در حالی که مدعی شده در انتخابات شام نداده، در مقابل اعتراض رقبایش و پذیرایی‌هایی که در دوران انتخابات کرده، گفته است: «مردم خودشان پذیرایی می‌کنند و من از کسانی که فیلم پخش شام را منتشر کرده‌اند، شکایت کرده‌ام.»

آجرلو درباره جریان انحرافی نیز در مصاحبه‌های انتخاباتی خود گفته است: «بقایی و مشایی کیلو چند؟ ما یک خط ولایت داریم که هر کس در مقابل این خط بایستد، در مقابلش ایستاده‌ایم.» 

وی که از مخالفان دولت «حسن روحانی» است، درباره سیاست‌های خارجی و داخلی این دولت گفته است: «چه طور با بی‌تدبیری دولت، یک شبه بنزین را چند برابر می‌کنید؟ از سوی دیگر، علی‌رغم این که بارها رهبری فرمودند استکبار هیچ گاه به وعده‌های خود عمل نمی‌کند، برجام را دنبال می‌کنند و تبعاتش گریبان جامعه را می‌گیرد.»

اما یکی دیگر از حاشیه‌های دوران نمایندگی فاطمه آجرلو، به نطق او در جلسه معرفی «صادق محصولی» به عنوان وزیر کشور باز می‌گردد. آجرلو در جریان رای اعتماد مجلس به صادق محصولی، در حالی‌ که به گفته خودش، دارای روابط خانوادگی بودند و پیش‌تر از او حمایت می‌کرد، به عنوان نماینده مخالف نطق کرد. این نطق با مخالفت برخی نمایندگان مواجه شد. «عباس‌علی نورا»، نماینده زابل در تذکری شفاهی گفت: «محتوای صحبت‌های آجرلو در موافقت با محصولی است، نه در مخالفت با وی و این توهین به مجلس است و وقت نمایندگان مخالف را هدر می‌دهد.»
او در جریان معارفه محصولی به عنوان وزیر کشور نیز حضور داشت.

گفته‌های به‌یادماندنی فاطمه آجرلو

آماده‌ام تا با تفکر انقلابی، در راستای گام دوم که مقام معظم رهبری فرمودند، البرزی پر از نشاط و شادابی بسازیم.

من شفاف شفافم و مردم همیشه برای من هزینه کرده‌اند.

حزب من مردم هستند.

نیامده‌ام که به مردم تنها قول بدهم بلکه آمده‌ام «یاعلی» بگویم و برای تکمیل کارهای ناتمام وارد میدان شوم.