تصاویری از صحنه ترور دانشمند اتمی جمهوری اسلامی

۷ آذر ۱۳۹۹

محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی عصر امروز پس از آنکه هدف سوقصد قرار گرفت و بشدت زخمی شد، در بیمارستان درگذشت. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید خبر ترور فخری زاده در آبسرد دماوند گفت: من در منطقه بودم که خبر را شنیدم؛ اخبار را دنبال کردم و متاسفانه باید بگویم که خبر صحت دارد.

به گزارش رادیو فرانسه، خبرگزاری رویترز در سال ٢٠١١ از محسن فخری زاده به عنوان مرد سایه یا قلب برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی یاد کرده و نوشته بود که نامبرده در مکانی مخفی و تحت شدیدترین تدابیر امنیتی زندگی می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز در یک گزارش ویدئويی با نام بردن از فخری زاده، او را از طراحان اصلی برنامه اتمی رژیم ایران معرفی کرده بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارشی نوشته بود که محسن فخری‌زاده مقام اجرايی برنامه موسوم به «آماد» در ايران است که در حيطه مواد منفجره و فنون تجهيز موشک برای سوار کردن کلاهک های جنگی فعال بوده است.

فرمانده سپاه پاسداران، اسرائیل را مسئول ترور فخری زاده دانسته و از انتقام از این اقدام خبر داده است.

پاسدار حسین دهقان نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم در توییتی نوشت: اسرائیل به دنبال افزایش فشار بر جمهوری اسلامی برای ایجاد یک جنگ تمام عیار است. شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان‌شان می‌کنیم.