کرونا در ایران؛ از ۲۵ تا ۳۰ مردادماه تعطیل شد

۲۳ مرداد ۱۴۰۰

استان‌وایر - بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و با هدف مدیریت پیک پنجم بیماری کووید۱۹، از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل اعلام شد.

ستاد ملی مقابله با کرونا طی جلسه روز شنبه ۲۳ مرداد، با وجود اینکه بر تعطیلی دو هفته‌‌ای سراسر ایران تاکید شده بود، تعطیلی ۵ روزه را تصویب کرد.

علیرضا رئیسی، سخن‌گوی ستاد کرونا نیز در خصوص جزئیات این مصوبه گفته است: «ممنوعیت تردد از فردا، یکشنبه ساعت ۱۲ ظهر اعمال می‌شود و تا صبح شنبه ادامه دارد».
به گفته او از دوشنبه تا شنبه همه اصناف، ادارات، بانک‌ها به جز مشاغل ضروری تعطیل خواهند بود و همه مجوزهایی که تا کنون برای تردد صادر شده است، لغو می‌شود.

پیش از این وزیر بهداشت جمهوری اسلامی طی نامه‌‌ای به رهبر جمهوری اسلامی خواستار تعطیلی دو هفته‌‌ای کشور شد. این پیشنهاد در جلسه ستاد کرونا حتی یک رای نیز نیاورده بود.

خبرگزاری «ایسنا» با اعلام خبر تعطیلی ۵ روزه کشور نوشته است: «کارشناسان سلامت تاکید دارند که تعطیلی که همه جا را تعطیل کند، در کنترل تاخت و تاز پیک فعلی بیماری در کشور موثر خواهد بود؛ تعطیلی که بتواند بار انتقال ویروس را در جامعه کم کند؛ به طوری که علاوه بر کارمندان و کارکنان دولتی، راه‌ها و رستوران‌ها و پاساژها و… نیز بسته شوند. نه مانند دو سه روزی که اخیرا و در تعطیلات منتهی به عید قربان اعمال شد اما همه جا باز بود و جاده‌های شمالی کشور شاهد بار عظیمی از مسافران بود؛ بی‌تردید در این صورت تعطیلی موثر نخواهد بود. بنابراین لازم است نظارت ویژه و سختگیرانه‌ای بر اعمال پروتکل‌ها و رعایت محدودیت‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف برقرار شود.»

براساس آمارهای رسمی، روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

این در حالی است که براساس اعلام «فارس» تنها در روز جمعه، ۲۱۶ فوتی مبتلا به کرونا در بهشت زهرای تهران ثبت شده است. این خبرگزارش نوشته بود: «فوتی های کرونا جمعه ٢١٦ نفر بود و در مجموع با تعداد کل فوتی ها، آمار متوفیان ٣٩٠ نفر ثبت شد که در طول ٥١ سال حیات بهشت زهرا  بی‌سابقه بوده است.»

همچنین مسئولان بیمارستانی در مشهد شمار فوتی‌های این شهر را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

به اذعان مقامات دولتی و بیمارستانی جمهوری اسلامی برای رسیدن به عدد واقعی شمار فوتی‌ها، باید آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را دست کم تا دو بابر افزایش داد. نظام پزشکی جمهوری اسلامی این میزان را سه تا چهار برابر آمار رسمی دانسته است.

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: info@iranwire.com

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

]]>