توجیه جنایت «واکسن‌های ممنوعه» خبرگزاری‌های حکومتی را به جان هم انداخت

۲۵ شهریور ۱۴۰۰

کلمه
ارگان “جبهه پایداری” به اعتراف خبرگزاری سپاه درباره «خرید ۱۱۰ میلیون دوز واکسن در دولت قبل» اعتراض کرد. خبرگزاری فارس از رسانه‌های سپاه دیروز در توجیه دستور رهبر جمهوری اسلامی که به مرگ دهها هزار ایرانی انجامید به «تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن توسط رهبر انقلاب» اشاره کرد و نوشت «واقعیت این است که عمده خرید واکسن برای دولت قبل است و ۱۱۰ میلیون دوز واکسن تا بهار ۱۴۰۰ خریداری شد».
خبرگزاری فارس افزود: «ستاد کرونا تصویب کرده بود که بهترین واکسن، اولین واکسن است و تصویب این سند، فقط یک روز پس از سخنرانی مقام معظم رهبری بود که ورود واکسن‌های تولید شده در خاک ۳ کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه را به دلیل سوابق نامطلوب قبلی‌شان ممنوع کرده بودند. در نتیجه قرارداد خرید حداقل ۱۱۰ میلیون دوز واکسن در دولت قبل بسته شد».
اما رجانیوز، ارگان جبهه پایداری اعتراض کرده که «این مطلب در حالی در پی اثبات بی‌تاثیر بودن تغییر دولت در سرعت واکسیناسیون است که آمار واکسن وارد شده، ارتباط زیادی با واکسن‌هایی که در دوران دولت تدبیر و امید پیش خرید شده است، ندارد».
ارگان جبهه ‌پایداری نگران است که مبادا برای توجیه جنایت واکسن‌های ممنوعه، این نقشه که «رئیسی واکسن آورد» نقش بر آب شود. دو روز پیش یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفته بود تاخیر در واردات واکسن علل سیاسی داشت که باعث مرگ بیش از ۱۵۰۰ ایرانی در هر روز شد.