طی سال جاری؛ بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز در چهارمحال‌ و بختیاری از تحصیل بازمانده‌اند

۲۱ مهر ۱۴۰۰

خبرگزاری هرانا – رئیس امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌ و بختیاری، از شناسایی هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان خبر داد و گفت، این آمار توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان ثبت احوال منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صداوسیما، طی سال جاری یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان چهارمحال‌ و بختیاری شناسایی شده‌اند.
رئیس امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌ و بختیاری گفت: اقدام برای شناسایی هر یک از این دانش‌آموزان ادامه دارد و همچنان ۳۵۰ نفر از مجموع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به طور کامل شناسایی نشده‌اند.
احمد طاهری‌فرد مهاجرت خانواده‌ها، ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، دسترسی نداشتن به مدرسه و اشتغال دانش‌آموزان در زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس را از جمله علل اصلی ترک تحصیل و یا دور ماندن از خدمات آموزشی عنوان کرد.
حق آموزش از جمله حقوق شهروندان است که باید دست کم در دروه‌های ابتدایی و پایه به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گیرد. این درحالیست که بسیاری از دانش آموزان در کشور به دلیل کمبود امکانات و فضای آموزشی، مدارس فرسوده و نبود زیرساخت های مناسب برای آموزش مجازی، در دوره شیوع ویروس کرونا، از حق تحصیل محروم مانده اند.