ذخیره آب سدهای خوزستان به ۴ درصد رسید

۷ آبان ۱۴۰۰

استان‌وایر - معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان می‌گوید ذخیره آب سدهای استان خوزستان به ۴ درصد رسیده است.

سایت «رکنا»، روز جمعه، ۷ آبان ۱۴۰۰، با اشاره به اظهارات علی شهبازی، معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، نوشت که «این وضعیت بحرانی در حالی برای سدهای خوزستان رخ داده است که امروز تصاویری از ورود پساب شهری و صنعتی به اروند رود منتشر شد».

در این گزارش، تصاویری از ورود پساب شهری و صنعتی به اروند رود را منتشر کرد که در آن آب رودخانه به حالت راکد در آمده است.

شهبازی با رد موضوع ورود پساب به این روندخانه گفت: «با توجه به شرایط جزر و مدی حاکم بر اروند رود و تبادل آب میان این رودخانه و خلیج فارس امکان راکد ماندن آب اروند رود وجود ندارد».

او در خصوص وضعیت این رودخانه توضیح داد: «در حال حاضر ما حجم آب محدودی به سمت اروند رود می‌فرستیم و بیشتر آبی که در این رودخانه جریان دارد، آب خلیج فارس و آبی است که از سمت عراق به این رودخانه می‌ریزد».

شهبازی می‌گویند به دلیل ارتباط اروند رود با دریا و شرایط جزر و مدی حاکم بر این منطقه، شوری آب اروند به شدت بالاست و چون جریان آب کارون به دلیل شرایط خشکسالی کاهش یافته است، اگر این ارتباط به طور کامل برقرار باشد، شوری آب اروند به مناطق آبادان، دارخوین و سایر شهرهای این منطقه می‌رسد.

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: info@iranwire.com

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

]]>