گوهر عشقی در دهمین سالروز بازداشت ستار: بچه‌ام را چهار روزه کشتند

۱۰ آبان ۱۴۰۰

استان‌وایرـ «گوهر عشقی»، مادر ستار بهشتی در ویدیویی که به مناسبت سالروز بازداشت فرزندش منتشر کرده، می‌گوید: «فکر می‌کردم بچه‌ام برمی‌گردد. فکر نمی‌کردم بچه مرا چهار روزه می‌کشند.»

در این ویدیو که در صفحه اینستاگرام «بنیاد ستار بهشتی» منتشر شده، گوهر عشقی درباره لحظه بازداشت فرزندش روایت می‌کند.

بنا به گفته خانم عشقی، مامورانی که برای بازداشت ستار آمده بودند، پیراهن صورتی به‌ تن داشته‌اند و آن‌ها را مسخره می‌کردند و حتی به نقاشی‌های خواهرزاده ستار بهشتی نیز رحم نکرده و آن‌ها را نیز با خود برده‌اند.

او همچنین می‌گوید که وقتی از آن‌ها پرسیدم که مجوز ورود به خانه دارند یا خیر، به من اسلحه نشان دادند.

خانم عشقی که چند روز بعد از بازداشت، خبر کشته شدن فرزندش را دریافت کرده، همچنین می‌گوید که موقع بردن فرزندش به‌صورت او لبخند زده تا فکر نکند مادرش ناراحت است.

مادر ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویسی که در بازداشت نیروهای امنیتی کشته شد، در انتهای این ویدیو با خطاب قرار دادن علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به او می‌گوید که از وقتی او به قدرت رسیده، مملکت را «ویران» کرده است.

او همچنین با عزاداری به زبان محلی خود، خطاب به خامنه‌ای می‌گوید: «که جگرم می‌سوزد، خدا جگرت را بسوزاند.»

ستار بهشتی در روز نهم آبان ۱۳۹۱ به دليل انتشار مطالب انتقادی در وبلاگ خود توسط پليس امنيت سايبری بازداشت شد و بر اثر آسيب‌های ناشی از شکنجه در طول بازداشت، جان خود را از دست داد.

دادگاه برای یک مامور نیروی انتظامی ، به‌ نام اکبر تقی‌زاده که گفته شد در قتل او دخیل بوده، حکم سه سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال اقامت اجباری در برازجان صادر کرد. اتهام این فرد،«قتل شبه عمد» عنوان شد.

البته خانواده آقای بهشتی در اعتراض به تقلیل دادن شکنجه و قتل عمد این کارگر وبلاگ‌نویس به قتل شبه عمد، از شرکت در این دادگاه خودداری کردند.

پس از مرگ ستار بهشتی، شماری از زندانیان سیاسی زندان اوين در نامه‌ای شهادت داده بودند که او در روزهای دهم و یازدهم آبان، در حالی‌که به‌شدت شکنجه شده بوده و آثار شکنجه در همه جای بدنش مشهود بوده، در بند ۳۵۰ زندان اوين بوده که متعلق به سپاه پاسداران است، نگه‌داری می‌شده است.

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: info@iranwire.com

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

]]>