ممنوعیت واردات عینک آفتابی استاندارد دوساله شد

۱۱ آذر ۱۴۰۰

استان‌وایر - رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک با بیان اینکه دو سال است واردات عینک آفتابی استاندارد به ایران صورت نمی‌گیرد، گفت که منافع عده‌ای داخل کشور در گرو وارد نشدن این کالا است.

حمید ثابت‌قدم، روز پنج‌شنبه، ۱۱ آذر ۱۴۰۰، با اشاره به اینکه عینک آفتابی استاندارد، یک کالای ضروری و پزشکی است حدود دو سال می‌شود که به کشور وارد نشده، توضیح داد که «در عوض، ارز زیادی به واردات داروهای چشمی تخصیص داده شده است».

اشاره او به داروهای بیماری‌های چشمی ناشی از اشعه ماورای بنفش که به دلیل نبود عینک آفتابی استاندار ایجاد می‌شود، است.

ثابت‌قدم با بیان اینکه واردات این داروها افزایش یافته است، توضیح داد: «چشم‌پزشکان راغب نیستند مردم از عوارض اشعه‌های نور خورشید مطلع شوند و عینک آفتابی استفاده کنند. منافع عده‌ای داخل کشور در گرو وارد نشدن عینک آفتابی استاندارد است».

به گفته رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک، «مسئولان وزارت صمت خیال می‌کنند عینک آفتابی یک کالای لوکس است» که اینطور نیست.

او می‌گوید اکثر عینک‌های آفتابی موجود در بازار غیراستاندارد است و بخشی از آن به شکل قاچاق وارد ایران می‌شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک در تیرماه ۱۳۹۹، نیز گفته بود عینک و کالاهای مربوط به آن جزو تجهیزات پزشکی محسوب نمی‌شود و ارز دولتی دریافت نمی‌کند.

به گفته ثابت قدم به دلیل شرایط سخت اقتصادی مردم به چشم خود اهمیت چندانی نمی‌دهند و حتی در مواردی برای خرید عینک طبی هم مراجعه نمی‌کنند.

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: info@iranwire.com 

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com 

]]>