اتحادیه دامداران البرز : ۱۸ هزار تن یونجه از روسیه وارد خواهد شد

۱۲ آذر ۱۴۰۰

استان‌وایر - مشاور بازرگانی اتحادیه دامداران استان البرز می‌گوید خشکسالی در سال جاری باعث شد نتوانیم یونجه مورد نیاز کشور را تامین کنیم از این‌رو ۱۸ هزار تن یونجه از روسیه ثبت سفارش کردیم.

کسری لشکری، روز جمعه، ۱۲ آذر ۱۴۰۰، در این‌باره توضیح داد که وزارت جهاد کشاورزی با واردات یونجه از روسیه مشروط به «داشتن گواهی بهداشت گیاهی» موافقت کرده است.

او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته یونجه از کشور اسپانیا وارد می‌شد، گفت: «یونجه تولید شده در اسپانیا بذر علف و مخلوط علف هرز ندارد، پروتئین بالاتری دارد و از روش دهیدراتاسیون برای خشک کردن آن استفاده می‌شود که ماندگاری آن را افزایش می‌دهد ولی در مقایسه با یونجه روسیه و قزاقستان خیلی گرانتر است».

مشاور بازرگانی اتحادیه دامداران استان البرز گفت که ارز تخصیص داده شده برای واردات یونجه ارز نیمایی است که با توجه به افزایش قیمت این محصول، «خرید آن برای دامداران توجیه اقتصادی ندارد».

به گفته لشکری امکان تولید و صادرات یونجه در سال جاری به دلیل خشکسالی شدید و کم آبی تا حدود زیادی کاهش داشت و در بسیاری از مزارع تغییر کشت صورت پذیرفت.

قدیمی بودن زیرساخت‌های کشاورزی، ماشین آلات و ادوات کشاورزی میزان بهره‌وری را بسیار پایین آورده است.

ایران دست‌کم پنج سال است که یونجه وارد می‌کند.

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: info@iranwire.com

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

]]>