ماجرای مهدی هاشمی و ودکای روسی چیست؟

۱۸ اسفند ۱۴۰۰

همین دو سال پیش بود که مسائل خانوادگی مهدی هاشمی، ازدواج مجددش و ترک خانواده سابقش، یعنی گلاب آدینه سوژه اینستاگرامی شد.
پس از آن مدتی ماجرا مسکوت ماند و صحبتی از نام این خانواده به میان نیامد تا این‌که ریحانه پارسا ادعاهایی درباره داماد او منتشر کرد.
حالا اما نوبت مهدی هاشمی رسیده بود که به یک باره در وضعیتی نامتعادل، ویدئویی از خود منتشر کند که تقریبا هیچ‌کس نتوانست بفهمد چرا.
او شیشه ودکایی روسی در دست جلوی دوربین می‌آید، می‌گوید می‌گویند مهدی هاشمی ودکا دوست ندارد اما مخصوصا اگر ودکای روسی باشد و سپس ادای پرت کردن ودکا را در آورد و مثلا آن را پشت دوربین پرت کرد و صدای شکسته شدن روی آن مونتاژ کرد.
روزنامه جام جم درباره این ماجرا نوشته: *کوبیدن نوشیدنی روسی به دیوار برای حمایت از مردم اوکراین.» حتی شرح نوشتن این گزاره چیزی از تعجب مخاطب در مواجهه با این ویدئوی کوتاه کم نمی‌کند. سیل واکنش‌ها به این موضوع حتی دوگانگی مرسوم در فضای‌مجازی را هم ندارد و تقریبا همه واکنش‌ها به این اقدام منفی است!
موضوعی که حداقل در این فضا کار سختی به نظر می‌رسد این که بتوانید حرف یا موضوعی را مطرح کنید که اکثریت واکنش یکسانی به آن داشته باشند. همزمانی تقریبی انتشار این ویدئو و سفر آنجلیناجولی به کشور یمن هم مورد توجه بسیاری قرار گرفته.
توجهی که مبتنی بر مقایسه واکنش این دو فرد دارد، یکی برای مقابله با روایت غالب از جنگ جاری پا به کشور جنگ‌زده یمن می‌گذارد تا توجه بخشی از جهانیان را به این موضوع جلب کند که جنگ تنها در اروپا نیست و دیگری شیشه نوشیدنی روسی خود را البته با استفاده از افکت‌های سینمایی به دیواری فرضی می‌کوبد تا حمایت احتمالی‌اش را از مردم اوکراین به نمایش بگذارد!
نوشته ماجرای مهدی هاشمی و ودکای روسی چیست؟ اولین بار در pendar. پدیدار شد.