پردیس احمدیه، بازیگر فیلم سینمایی لامینور کیست؟

۲۰ اسفند ۱۴۰۰

پردیس احمدیه، بازیگر دهه هفتادی سینمای ایران است. او در ۸ تیر ۱۳۷۱ به دنیا آمده و با بازی در فیلم مقلد شیطان، به کارگردانی افشین صادقی به سینمای رسمی و مجاز ایران پا گذاشته است.
نقش اول فیلم لاک قرمز، به کارگردانی جمال سیدحاتمی را در سابقه خود دارد که به خاطر آن در سال ۱۳۹۶، بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شده است. او نامزد نوزدهمین جشن سینمای ایران هم شده است اما جایزه آن را نگرفته است.
او نوازنده سنتور است و فارغ‌التحصیل رشته نوازندگی ساز ایرانی، شاید به همین خاطر باشد که داریوش مهرجویی او را برای فیلم لامینور برگزیده است.
از دیگر کارگردان‌هایی که او با آن‌ها کار کرده می‌شود به علیرضا داوودنژاد، فریدون جیرانی، رضا درمشیان و بهمن فرمان‌آرا هم اشاره کرد.
او اگرچه با کارگردان‌های مشهورتر سینما کار کرده، اما در تلویزیون هم حضور داشته و در سریالی به نام یادآوری به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل دیده شده و در تئاتر هم با سیما تیرانداز و رضا حداد همکاری کرده است.
در سینمای خانگی اما چندی پیش سریالی پخش شد که قصد داشت ترسناک باشد و نامش آنها بود، پردیس احمدیه در آن‌جا هم حضور داشت و نوبت لیلی با کارگردانی روح‌الله حجازی را در نوبت پخش دارد.
حالا او در کنار علی نصیریان، علی مصفا، کاوه آفاق، بهناز جعفری، رضا داوود نژاد، بیتا فرهی و فریماه فرجامی سیامک انصاری در لامینور داریوش مهرجویی حضور دارد. جایی که رضا درمشیان هم تهیه‌کننده این فیلم سینمایی است.
نوشته پردیس احمدیه، بازیگر فیلم سینمایی لامینور کیست؟ اولین بار در پندار. پدیدار شد.