اوکراین: سربازان روسی برای لذت کشتند و شکنجه کردند

۱۶ فروردین ۱۴۰۱

رئیس جمهور اوکراین امروز در سخنرانی آنلاین خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار اخراج روسیه از شورای امنیت شد و گفت: وحشتناک‌ترین جنایات جنگی از زمان جنگ جهانی دوم به این سو در اوکراین رخ داده است.

زلنسکی گفت: امنیتی که شورای امنیت باید تضمین کند کجاست؟ اگرچه شورای امنیت وجود دارد، اما صلحی وجود ندارد. پس این صلح کجاست؟

رئیس جمهوری اوکراین که برای اولین بار پس از حمله روسیه در این شورا صحبت می‌کرد گفته نیروهای روسیه شهروندان اوکراینی را کشته و به زنان تجاوز کرده‌اند.

وی رفتار روسیه را به داعش تشبیه کرد و گفت: پوتین به دنبال صادرات نفرت خود به سایر کشورها و فراتر از اوکراین است.

زلنسکی به مواردی نظیر کشتن در خیابانها، انداختن مردم به چاه و زیر گرفتن شهروندان با تانکها اشاره کرده و گفته اینها به منظور "لذت" سربازان روسی صورت گرفته است.

رئیس جمهوری اوکراین با بیان اینکه آنها از ارتکاب هیچ جنایتی در این مناطق رویگردان نبوده اند، گفت: به نمایندگی از قربانیان حمله ارتش روسیه به کشورم از شما می خواهم روسیه را از شورای امنیت اخراج کنید.

از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا گفت: جنایاتی که روسیه در تهاجم خود به اوکراین مرتکب شده و جهان اکنون تصاویر آنها را در بوچا مشاهده کرده اند، یک عمل تصادفی از سوی یک نیروی سرکش نیست، بلکه یک کارزار عمدی برای کشتن، شکنجه، تجاوز جنسی و ارتکاب جنایت است.

آنتونی بلینکن افزود که جهان شاهد مرگ و ویرانی برجا مانده از این تهاجم است و تصاویری که از بوچا از گورهای دسته جمعی و اجساد انباشته شده در کیسه‌های حمل جسد منتشر می شود، عزم آمریکا و کشورهای جهان را برای اطمینان از پاسخگو شدن کسانی که مرتکب این اعمال شده‌اند، تقویت می کند.