اجرای حکم مصطفی نیلی، وکیل دادگستری

۳ دى ۱۴۰۱

خبرگزاری هرانا – محکومیت مصطفی نیلی، وکیل دادگستری به چهار سال حبس تعزیری در پرونده موسوم به دادخواهان سلامت، به مرحله اجرا درآمد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محکومیت مصطفی نیلی در پرونده موسوم به «دادخواهان سلامت» اجرا شد.
فاطمه نیلی، خواهر وی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اظهار داشت: «مطلع شدیم از تاریخ ۲۰ آذرماه، حکم پرونده دادخواهان سلامت برای مصطفی نیلی به اجرا درآمده و همزمان در همان روز، برای پرونده جدید ۶۰۰ میلیون قرار وثیقه صادر شده است. او هم‌ اکنون ملزم به گذراندن ۴ سال حبس می‌ باشد.»
این وکیل دادگستری در تاریخ ۱۶ آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
او پیشتر نیز در پرونده موسوم به «دادخواهان سلامت» به همراه جمعی از وکلا و فعالان مدنی از جمله مصطفی نیلی، آرش کیخسروی، مهدی محمودیان، محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شد.
آقای نیلی توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم از بابت اتهامات «تشکیل گروه معاند نظام به هدف برهم زدن امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به چهار سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌ ای و همچنین دو سال محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت، محکوم شد. حکم صادره عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر استان تهران، رسیده بود.