علیرغم نیاز به رسیدگی پزشکی؛ تداوم بازداشت حسین حسین پور در زندان عادل آباد شیراز

۱۶ آذر ۱۴۰۲

خبرگزاری هرانا – حسین حسین پور، شهروند اهل مهاباد، علیرغم گذشت بیش از سه ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان عادل آباد شیراز بسر میبرد. آقای حسین پور که در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از ناحیه چشم آسیب دیده، در طی بازداشت دچار عفونت چشم شده و از درمان مناسب محروم مانده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین حسین پور علیرغم گذشت بیش از سه ماه از زمان دستگیری، به صورت بلاتکلیف در زندان عادل آباد شیراز بسر میبرد.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “آقای حسین پور در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته در مهاباد از ناحیه چشم سمت راست مورد اصابت گلوله ساچمه ای قرار گرفته است. چشم وی در طول دوران بازداشت دچار عفونت شده به طوری که منجر به تار شدن چشم سمت چپ او شده است. وی از رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.”
به گفته این منبع مطلع، “اوایل آذرماه سال جاری، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در شعبه دوم دادگاه انقلاب نورآباد از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برگزار شده بود. همچنین تاکنون آزادی موقت آقای حسین پور با تودیع وثیقه میسر نشده است. “
حسین حسین پور اوایل شهریور ماه سال جاری، توسط ماموران اداره اطلاعات در جاده نورآباد شیراز بازداشت شد.
وی نهایتا چندی بعد پس از اتمام مراحل بازجویی در بازداشتگاه سروش شیراز به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد.
حسین حسین پور در تاریخ ششم آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در مهاباد از ناحیه چشم سمت راست مورد اصابت گلوله ساچمه ای قرار گرفته است. وی تاکنون چهار عمل جراحی انجام داده است.