پیام صدیقه وسمقی در انتقاد از «رفتار غیرانسانی در زندان»؛ ایستاده برای حرمت انسان

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

ملی مذهبی _ در یادداشتی که روز یکشنبه ۱۹ فروردین در صفحه اینستاگرام منتسب به صدیقه وسمقی منتشر شده است این فعال دین‌پژوه نوشته که با وجود “رفتارهای غیرانسانی جمهوری اسلامی برای دفاع از عزت و کرامت انسانی” ایستاده است. مسئولان زندان اوین از ابتدای بازداشت وسمقی، به دلیل امتناع از سر کردن روسری مانع از ملاقات او با خانواده‌اش شده‌اند.

وسمقی در یادداشت خود می‌گوید، جمهوری ‌اسلامی برای واداشتن مردم و زنان به پیروی از خواسته‌های حکومت، در زندان از ابزارهایی مانند “حبس، شکنجه انفرادی، محرومیت از ملاقات و مراقبت‌های پزشکی” و در بیرون از “همه گونه محرومیت‌های اجتماعی و حقوقی” بهره‌برداری می‌کند. 

او افزود: «هنگامی که از مسئولان زندان می‌پرسم به استناد کدام قانون به من اجازه نمی‌دهید با خانواده‌ام بدون داشتن روسری ملاقات کنم، می‌گویند قانونی در این باره نداریم.»

صدیقه وسمقی اسفندماه سال گذشته به زندان اوین منتقل شد و از آن زمان تا کنون به دلیل خودداری ورزیدن از سر کردن روسری، مانع ملاقات با خانواده‌اش شده‌اند. 

بر مبنای گزارشی که در صفحه خانم وسمقی آمده، او تا کنون سه بار برای رفتن به سالن ملاقات فراخوانده شده و مسئولان زندان به دلیل امتناع از سر کردن روسری مانع خروج او از بند زنان و ورود به سالن ملاقات شده‌اند. 

صدیقه وسمقی به دلیل فشارهای ناشی از رفتارهای مأموران زندان، دچار تنش‌های روحی و روانی و همچنین عوارض جسمانی شده است. 
The post پیام صدیقه وسمقی در انتقاد از «رفتار غیرانسانی در زندان»؛ ایستاده برای حرمت انسان appeared first on ملی مذهبی.