ابراهیم رئیسی به پاکستان رفت

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه ۳ اردیبهشت برای سفری سه روزه وارد اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان شد.
رئیسی در فرودگاه نورخان مورد استقبال ریاض‌حسین پیرزاده، وزیر مسکن و کار پاکستان قرار گرفت.
ابراهیم رئیسی روز دوشنبه با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان دیدار می‌کند و سپس همراه با شریف در مراسم امضای یادداشت تفاهم بین دو کشور برای همکاری در زمینه‌های مختلف شرکت خواهد کرد.
وزارت خارجه‌ پاکستان روز گذشته اعلام کرد ابراهیم رئیسی در رأس یک هیأت بلندپایه به این کشور سفر می‌کند و در جریان این سفر سه‌ روزه با رئیس‌ جمهوری، نخست‌وزیر، رئیس مجلس سنا و رئیس مجلس نمایندگان پاکستان دیدار خواهد کرد.
رئیسی همچنین در این سفر از شهرهای لاهور و کراچی بازدید و با مقام‌های ایالتی در این شهرها دیدار می‌کند.
وزارت خارجه‌ پاکستان افزود: «دو طرف دستور کار گسترده‌ای برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و ایران و تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف، از جمله تجارت، اتصال، انرژی، کشاورزی و ارتباطات مردمی خواهند داشت.»
به‌گفته این وزارتخانه «آن‌ها همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و جهانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با تهدید مشترک تروریسم گفت‌وگو خواهند کرد.»
در این اطلاعیه گفته نشده که رهبران دو کشور درباره مسائل امنیتی و مرزی دو کشور نیز گفت‌وگو خواهند کرد. ایران و پاکستان در مورد فعالیت‌ گروه‌های مسلح همچون جیش‌العدل با یکدیگر اختلاف‌هایی دارند و بارها جمهوری اسلامی از پاکستان خواسته است تا مانع از نفوذ افراد این گروه به خاک ایران شود.