سردار سابق سپاه: اصلاح طلبان هیچ خاصیتی ندارند، اصولگرایان رای های مردم را به حساب خود واریز کنند

۳ اسفند ۱۳۹۱

فرمانده سابق سپاه اشاره به اشتباهات اصولگرایان در حمایت بیدریغ از احمدی نژاد مدعی است که مردم به ماهیت اصلاح طلبان پی برده‌اند و به همین دلیل می‌دانند که آن‌ها هیچ خاصیتی برای کشور نخواهند داشت. به همین دلیل اصولگرایان فرصت خوبی دارند تا بتوانند رای‌ها را به حساب خود واریز کنند و بتوانند برای بار چندم در این سال‌ها، فرصت خدمتگزاری به ملت را به دست بیاورند.
این ادعا در حالی صورت می گیرد که بر اساس نظرسنجی های حکومتی هنوز درصد بالایی از آرای مردم به اصلاح طلبان تعلق دارد.
نایب رییس کمسیون امنیت ملی همچنین با اشاره به اهمیت اتحاد انتخاباتی برای جبهه اصولگرایی معتقد است که اتحاد انتخاباتی اصولگرایان واجب و مهم است و آن را امری ممکن الوصول می داند ولی در ادامه به این نتیجه می رسد که اما چون رقیب اصلاح طلبی وجود ندارد، ممکن است آنها به این واجب تن در ندهند.
او می گوید: به همین دلیل نگرانی چندانی احساس نمی‌شود و انشاءالله یازدهمین دولت جمهوری اسلامی دولتی اصولگرا خواهد بود.
این نماینده که با عصر ایران گفت و گو می کرد، می افزاید: اصولگرایان هیچ‌گاه حاضر به تایید فرد خطا کار نمی‌‌شوند و این طور نیست که بخواهیم به واسطه اصولگرا بودن چشم به روی کاستی‌‌ها ببندیم تا جامعه بحرانی نشود.
وی مدعی است: برای ما هیچ فرقی ندارد که اسم رییس جمهوری چه باشد و به کدام طیف سیاسی تعلق داشته باشد. هر کسی که به عنوان نفر اول اجرای کشور انتخاب شود، باید بداند که انتخاب شده است تا خدمت کند نه قدرت طلبی ، پس باید این مساله را همیشه در نظر داشته باشد که در صورت تخلف، حتما موانعی را پیش روی خود خواهد دید. به هر حال باید برابر تحرکات هر مجموعه‌ای که که کار‌هایش منافع ملی را تهدید می‌کند، ایستادگی کرد.
این نماینده مجلس می افزاید: ما شرایط موجود در کشور را به خوبی درک کرده‌ایم و با این علم به استقبال انتخابات می‌‌رویم که اگر بتوانیم یک نفر از جانب اصولگرایان وارد انتخابات شود، احتمال اینکه رییس جمهوری بعدی با پشتوانه رای بیشتری کارش را شروع کند، بیشتر است و در نتیجه می‌‌تواند کارایی موثرتری داشته باشد.
اسماعیل کوثری با اشاره به انتخابات پیش رو می گوید: همه سلیقه‌ها با هر نگاهی می‌توانند خود را در معرض رأی مردم بگذارند و اگر توانستند نظر مثبتشان را جلب کنند، روی کار بیایند. اصلاح طلبان هم با وجود اینکه نمی‌توانند امیدی به موفقیت داشته باشند، باید حق حضور در انتخابات را داشته باشند. البته حضور آن‌ها در انتخابات آن طور که برخی می‌گویند، مهم نیست و نمی‌تواند تاثیری بر انتخابات بگذارد.
این فرمانده سابق سپاه می افزاید: اگر قرار بود چهره‌های اصولگرا با رقیبی اصلاح طلب رقابت کنند شاید به حکم ضرورت به وحدت تن می‌دادند،اما با شرایط فعلی نیاز چندانی به یکی بودن در بین اصولگرا‌ها احساس نمی‌شود و به همین دلیل هر کدام از گروه های اصولگرایان تلاش می‌کنند تا خود، زمام امور کشور را به دست بگیرند.