اعتراض مردم بندرعباس به سکوت صدا وسیما درباره جداسازی مناطقی از هرمزگان

۲۲ مهر ۱۳۹۲

شماری از مردم بندرعباس به سکوت صدا و سیما، رادیو و تلویزیون دولتی ایران، درباره مصوبه جداسازی مناطقی از استان هرمزگان و پیوستن آن به استان فارس اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدها تن از مردم بندرعباس بعد از ظهر یکشنبه ۲۱ مهر در اعتراض به سکوت صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در مورد مصوبه جداسازی مناطقی از شهرستان پارسیان استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس مقابل ساختمان صدا و سیمای مرکز خلیج فارس تجمع کردند.
حاضران در این تجمع اعلام کردند: “ما بی‌توجهی صدا و سیما و رسانه‌های استان هرمزگان نسبت به مصوبه جداسازی مناطقی از استان هرمزگان را به‌شدت محکوم کرده و معتقدیم این بی‌توجهی شرایطی برای سوء استفاده رسانه‌های بیگانه و معاند را فراهم می‌کند.”
تجمع‌کنندگان شعارهایی در مخالفت با طرح جداسازی بخش‌هایی از استان هرمزگان سردادند و همچنین خواستار انتصاب فردی بومی برای مسئولیت استانداری هرمزگان شدند.
از زمان اعلام رسمی مصوبه جداسازی مناطقی از شهرستان پارسیان استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس تاکنون دو بار در مقابل ساختمان استانداری هرمزگان و یک بار در مقابل فرمانداری بندرعباس و یک بار نیز در مقابل ساختمان قدیم استانداری هرمزگان تجمعات اعتراض‌آمیزی از سوی هرمزگانی‌ها صورت گرفته است.
این در حالی است که اجرای این مصوبه به حالت تعلیق درآمده اما معترضان خواستار لغو کامل مصوبه هستند.