فرزند شهید نظری: اظهارات طائب کاملا خلاف چیزی است که شهدا می‌خواستند

۳ اسفند ۱۳۹۱

کلمه- زهرا صدر: حجت نظری، فرزند سردار شهید حجت نظری، فرمانده ۲۵ ساله‌ی جنگ تحمیلی، با اشاره به صحبت‌های مهدی طائب درباره‌ی اولویت خاک سوریه به خاک خوزستان می‌گوید: بارها در دوران کودکی و نوجوانی لفظ آخوند انگلیسی را شنیده بودم اما هر بار برای یافتن مصداق با مشکل مواجه بودم. آدم‌هایی که عملا در جهت خواست کشورهایی مثل انگلیس که همیشه‌ی تاریخ به دنبال تجزیه بوده‌اند، گام برداشته و بر می‌دارند! من فکر می‌کنم بعضی از افراد خواسته یا ناخواسته، هر چیزی که انگلیس می‌خواهد را در ایران پیاده می‌کنند.

به اعتقاد فرزند شهید نظری، صحبت‌های کسانی مثل آقای طائب بیش از پیش به بحث‌های قومیتی دامن می‌زند و این اصلا به سود کشور نیست.

به گزارش کلمه، مهدی طائب، رئیس “قرارگاه راهبردی عمار“ که از نهادهای تازه‌تاسیس برای به اصطلاح «مقابله با جنگ نرم» است، روز پنجشنبه ۲۶بهمن‌ماه در جمع گروهی از دانشجویان عضو بسیج گفته است: “سوریه استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای ماست. اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم“.

حجت نظری در گفت و گو با کلمه تاکید می کند: هرچند ایشان مصاحبه‌ای کرده و گفته که من این صحبت‌ها را نگفته‌ام و حرف‌های من را تحریف کردند. جالب این است که اولا ایشان نگفته که اصل صحبت چه بوده که تحریف شده و ثانیا تصریح نکرده که من نگفتم که خوزستان برای ما در اولویت نیست و سوریه در اولویت است. همین‌که حرف‌های منتسب به خودش را نفی نکرده، به این معناست که آقای طائب آن حرف‌ها را گفته و از گفته‌هایش پشیمان هم نیست!

فرزند این شهید عملیات‌ آبی – خاکی‌ بدر و نیز نیزارهای‌هورالعظیم‌، می‌افزاید: با نگاهی متفاوت درباره‌ی سخنان آقای طائب، معتقدم اگر ما بتوانیم کشور خود را به لحاظ موقعیت‌های مختلف، چه اقتصادی چه سیاسی چه نظامی، به جایگاه مطلوب برسانیم اشکالی ندارد که به کشورهای دیگر هم کمک کنیم، منتها همانطور که عقل حکم می‌کند، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

پیش از این همسر شهید محمدابراهیم همت با ابراز تاسف از اظهار نظر مهدی طائب در خصوص خاک خوزستان و اولویت داشتن خاک سوریه به کلمه گفته بود: که ادبیات خشونت و جنگ در سخنان آقایان جاری است و نگران کننده است، صحبت های ایشان اشاعه فتنه و انحراف است. اگر برای این آقا دفاع از خاک سوریه خیلی اولویت دارد، بسم الله همین الان تشریف ببرد و همانجا به شهادت برسد.

همچنین همسر شهید باکری در گفت و گو با کلمه گفته بود: من نمی دانم آقای طائب چطور فکر کرده که این حرف از دهانش در می آید. من واقعا اینها را نمی فهمم ولی فکر می کنم شیطان هم بهشان کمک می کند. انسان وقتی که خیلی منیت داشته باشد بالاخره یک جاهایی اشتباه می کند. ولی خب برخی اشتباه ها مانند این اشتباه مردم را اذیت می کند. البته همه ی این ۸ سال با حرف زدن هایشان همه را اذیت کردند. چه با دروغ گفتن های شان، چه با هم دعوا کردن هایشان، چه تهمت زدن هایشان. کار خداست که امثال مهدی طائب با حرف هایش طوری عمل کنند که مردم آن ها را بهتر بشناسند.

شانزدهم اسفند ماه سال ۱۳۶۵ بود. سردار حجت‌ نظری پس از اقامه‌ی‌ نماز مغرب‌ و عشاء درحال بازدید و سرکشی از خاکریزها و سنگرهای محور عملیاتی بود که‌ ناگهان‌ خمپاره‌ای‌ در نزدیکی‌ آن‌ها فرود آمد و منفجر شد. ترکش‌ خمپاره‌ قسمتی‌ از سر او را با خود برد و به‌ این‌ ترتیب‌، حجت‌ نظری‌ پس‌ از ۷۴ ماه‌ حضور در جبهه‌ و سه‌ بار مجروحیت‌، در حالی‌ که‌ فرماندهی‌ گردان‌ حضرت‌ ابوالفضل‌ (ع‌) از لشکر ۱۶ قدس‌ گیلان‌ را برعهده‌ داشت‌، در راه دفاع از خاک کشورش به شهادت رسید.

حجت نظری فرزند این فرمانده شهید، همچنین خاطرنشان می‌کند: متاسفانه حتی در شرایط بسیار بد اقتصادی کشور که مردم عزیزمان گاه از پس هزینه های روزمره خود برنمی آیند، شاهد کمک‌های میلیارد دلاری به سوریه و لبنان و فلسطین هستیم. در فضایی که یک کالای بی‌ارزش هزار تومانی را باید داخل کشور ۱۲هزار تومان بخریم. هدف برای برخی وسیله را توجیه می‌کند و حاضرند به هر نحوی که شده، حتی با فدا کردن خاک این کشور، به شعارهای خود تا هر اندازه که می‌توانند جامه عمل بپوشانند. تازه این زمانی است که بخواهیم خیلی خوشبینانه به ماجرا نگاه کنیم. متاسفانه برخی دیگر صرفا به دنبال منافع خود یا اربابان خود، حاضرند خاک و ملت و حتی دین را فدا کنند.

وی خاطرنشان می‌کند: من وقتی بخواهم به عنوان یک فرزند شهید این طرز تفکر را ارزیابی کنم، سوای همه‌ی تمایلات احساسی که به خاک و خون‌های ریخته بر آن دارم، لاجرم باید به قانون اساسی کشورم هم توجه کنم. ما در قانون اساسی به صراحت داریم که تمامیت ارضی کشور خدشه ناپذیر است و بسیاری از جوانانی که امروز می‌توانستند سرنوشت کشور را به گونه‌ای دیگر رقم بزنند، جان و زندگی و خانواده‌شان را گذاشتند تا یک وجب از خاک این کشور دست بیگانه نیفتد و از این کشور جدا نشود. اما متاسفانه رفتار کسانی مثل آقای طائب یا در بسیاری مواقع، رفتار کسانی مثل آقای احمدی‌نژاد و کسانی که من فکر می‌کنم نگاه ایدئولوژیک خودساخته‌ای دارند، خطرات واضحی برای این تمامیت ارضی ایجاد می کند. این روزها، در هر شهر یا استان مرزی که دقیق می‌شویم، بحران و زمزمه های خطرناک را به عینه می بینیم. بخشی اعظمی از این بحران، ناشی از سوءمدیریت و ناکارآمدی مسئولین خودمان است.

وی در ادامه می‌افزاید: کار را به جایی رسانده‌اند که به لحاظ اقتصادی کشتی کشور به گل نشسته، به لحاظ سیاسی کشور واقعا با بحران مواجه است، در سایر حوزه ها هم که واضح است چه می‌گذرد. پرسش من این است که آیا واقعا اولویت مسئولین ما، با مردم لبنان و فلسطین و سوریه است؟ آیا استحقاق ملت ایران بیش از این نیست؟

فرزند این فرمانده شهید همچنین می‌گوید: من فکر می‌کنم اگر بخواهیم ذره‌ای برای خون این شهدا، برای خاک و آینده و سرمایه‌های انسانی و سرمایه‌های طبیعی و سرمایه‌های تاریخی این مملکت ارزش قایل باشیم، باید آنها را زمان موضع‌گیری‌های خود لحاظ کنیم. بی‌شک همین گفته‌ی ساده، کاملا خلاف آن چیزی بود که شهدا می‌خواستند.

وی با بیان اینکه البته بعضی از شهدا و رزمندگان ما، همان زمان در لبنان و یا کشورهای دیگر جنگیدند معتقد است: من به جرات می‌توانم بگویم نگاه اکثریت شهدای ما به جنگ، دفاع از میهن و ناموس بوده است. با این اعتقاد رفتند که دارند از کشورشان دفاع می کنند. در واقع به اعتقاد من باید توجه کنیم که هر چند آنان افرادی مذهبی و مومن بودند، اما در این حوزه قهرمانان ملی بودند نه قهرمان دینی. البته ناگفته نگذارم که بنده تنها در یک صورت می توانم بگویم شهدای ما نگاه دینی داشتند. آن هم با توجه به این فرموده‌ی نبی مکرم اسلام(ص) است، آنجا که می‌فرماید«حب الوطن من الایمان»

در بخشی‌ از وصیت‌ نامه‌‌ی این شهید‌ می‌خوانیم‌: “زمانی دیدم که شاه خائن و مزدور بر مسند خلافت نشسته و حق مردم را بیهوده به دست ابرقدرت‌ها می‌دهد، به نوای امام عزیز لبیک گفتم و در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت نمودم تا اینکه انقلاب پیروز گردید و زمانی که صدام عزم تجاوز به خاک میهن اسلامی‌مان کرد، من هم وظیفه خود دانستم که به ندای امام لبیک گویم و در این امر مهم شرکت نمایم. که به امید اتصال به خدا به نحو احسن تا آنجائیکه توان دارم انجام خواهم داد. باشد که این عمل مورد تائید و عنایت پروردگار قرار گیرد.”

شهید حجت نظری و برادرش بشیر نظری و هزارها هزار شهید دیگر، در راه دفاع از مام وطن رفتند و فرزندشان، دست در دست دیگر فرزندان این آب و خاک، در راه دفاع از وجب به وجب خاک کشور ایستاده‌اند.با ۴۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاستلینک مستقیم