مذاکرات اتمی؛ ظریف در راه ژنو دوباره فلج شد+عکس

۲۳ مهر ۱۳۹۲

رسانه های حکومتی: کمردرد ظریف در هواپیما عود کرد. (چرا؟) محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی که براي مذاکرات هسته‌اي با ۱+۵ به ژنو رفته است، به علت کمردرد، در طول سفر با هواپيما به‌‌طور درازکش طي طريق کرد. وي همچنين هنگام سوار و پياده‌شدن از هواپيما، بر خلاف ديگر اعضاي هيئت، به‌جاي پلکان از خودرو بالابر استفاده کرد.

گزارش فلج شدن قبلی
چهارشنبه، 17 مهر ماه 1392

سایت تابناک: وزیر خارجه در مطلبی در صفحه فیس بوکش به مطلب امروز کیهان اشاره کرد و نوشت که دچار فشارهای عصبی شده و روانه بیمارستان شده است. مطلب محمد جواد ظریف در صفحه فیس بوکش را در ادامه می خوانیم:

دوستان سلام

ساعت 9 و نیم شب است و تازه از بیمارستان و مطب پزشک برگشته ام و توانسته ام قدری بنشینم تا این مطلب را برای شما بنویسم. امروز صبح، بعد از دیدن تیتر یک روزنامه، کمردرد و پادرد شدیدی گرفتم. حتی نمی توانستم راه بروم یا بنشینم. فکر کردم دیسک کمر و سیاتیک گرفته ام. فقط توانستم دو ملاقات خارجی را انجام دهم. بقیه برنامه ها را لغو کردم. جلساتم با بعضی از معاونین وزارت خارجه را در حالت استراحت انجام دادم. وقتی 4-5 ساعت استراحت مشکل را حل نکرد، ساعت 5 بعدازظهر دفترم در وزارت امور خارجه را ترک کردم و به بیمارستان رفتم. خدا را شکر ام آر آی نشان داد که مشکل من بیشتر عصبی و اسپازم عضلانی است و با ورزش درست می شود. به هر حال، روز تلخی بود ولی برای من بسیار آموزنده. یاد گرفتم که هرچه می خواهم بگویم علنی و عمومی بگویم و گرنه بازار سوءاستفاده بسیار داغ است

************************************************