دراویش گنابادی: ما را نیز زندانی کنید تا شاهد ستم بر برادرانمان نباشیم

۳ اسفند ۱۳۹۱

جمع زیادی از دراویش گنابادی از اقصی نقاط ایران برای شرکت در مراسم روز درویش «سوم اسفند» و اعلام همبستگی با دراویش زندانی به سمت تهران در حرکتند.
طبق گزارشات رسیده به مجذوبان نور؛ عده‌ی کثیری از دراویش گنابادی در حمایت از وکلا و دراویش زندانی اعلام کرده‌اند که با ساک و وسایل خود در ساعت ۱۰ روز سوم اسفند، در جلوی زندان اوین حضور خواهند یافت و آماده هستند که مانند وکلا و سایر دراویش زندانی، دستگیر و راهی زندان شوند.
خبرهای پراکنده‌ای نیز از امضا‌ی نامه‌ای توسط دراویش گنابادی به این مضمون که: ما را زندانی کنید تا شاهد ستم بر برادران و مدافعان‌مان نباشیم نیز به مجذوبان نور رسیده که از متن کامل آن خبری در دست نیست.

در روز سوم اسفند سال ۱۳۸۷، در پی تخریب پیاپی حسینه های دارویش در شهرهای قم، بروجرد و اصفهان،جمع زیادی از دراویش گنابادی اقدام به تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تهران کردند، که با برخورد شدید نیروهای امنیتی روبه‌رو و در آن روز صدها تن از دراویش گنابادی بازداشت و روانه زندان شدند، از آن پس سوم اسفند به روز جهانی «درویش» موسوم شد.با ۳۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعیلینک مستقیم