پرونده‌سازی جدید و اقدام غیرقانونی وزارت اطلاعات برای جلوگیری از آزادی مهدی خزعلی | تحصن خانواده جلوی زندان اوین + عکس

۴ اسفند ۱۳۹۱

کلمه- زهرا صدر: پنجاه وچهار روز از اعتصاب غذای مهدی خزعلی می گذرد و خانواده ی این رزمنده دوران دفاع مقدس در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی او در مقابل زندان اوین تحصن کردند.

محمدصالح خزعلی، فرزند این زندانی سیاسی به کلمه می گوید از ساعت ده صبح و بعد از ملاقات با پدرش به همراه خانواده تصمیم گرفتند در مقابل زندان بنشینند تا شاید پاسخی از مسئولان دریافت کنند. اما باز هم کسی خود را مسئول نمی بیند تا پاسخ این خانواده را بدهد.

به گفته ی فرزند خزعلی پس از دو ساعت با حضور و درخواست محمد نوریزاد، خانواده ی وی ان جا را باز هم دست خالی ترک کردند.

محمدصالح خزعلی با بیان اینکه پدرم قرار بود دیروز آزاد شود می گوید: قاضی احمد زاده اذعان داشته که پدرم از تاریخ ۱۰/۱۰ با قید وثیقه بایستی آزاد میشدند که در طی این مدت مادرم چندین بار به مراجع قضایی و امنیتی مراجعه کردند ولی این خبر را از ما و خانواده پنهان کردند تا به امروز که حدود دوماه از بازداشت غیر قانونی پدر میگذرد، دیروز نامه ی آزادی ایشان را از دادگاه انقلاب فرستادند زندان. ولی دیشب هرچی ما ایستادیم آزاد نشدند. امروز هم ملاقات داشتیم با پدر که خبر دادند ساعت ۴ دیروز نامه آزادی آمده اما همان ساعت که نامه آمده وزارت اطلاعات سریعا یک پرونده ی دیگر تشکیل داده و فرستاده بازپرس شعبه ۶.

وی در ادامه می افزاید: آقای ناصری که مسئول شعبه و پرونده است گفته اند که از طرف خانواده خودشان یعنی برادر خودشان تشکیل شده یعنی وزارت اطلاعات با همکاری خانواده پشت قضیه اند.

فرزند مهدی خزعلی، این بسیجی خیبر محبوس در زندان اوین همچنین می گوید: البته آقای ناصری با تمام این تفاسیری که وزارت اطلاعات گفته که باید بازداشت ادامه پیدا کند، پاسخ داده که نگهداری ایشان در زندان هم اکنون غیر قانونی بوده و به گفته ی آقای ناصری هیچ وجه قانونی برای ادامه بازداشت وجود ندارد و همه ی این اتهامات واهی است و کارهای غیراخلاقی خود بازجویان وزارت اطلاعات است.

وی با ابراز نگرانی از ادامه ی اعتصاب غذا می گوید: ما تا دقایقی پیش آنجا بودیم و منتظر آزادی. قانونا پدر من باید آزاد می شد اما جلوی آزادی او را گرفته اند و ما نگران وضعیت او هستیم، اما دستمان از همه جا کوتاه است و نمی دانیم باید چه کنیم. آقای نوریزاد آمدند و از ما خواستند که تحصن را ادامه ندهیم و ما به احترام ایشان آنجا را ترک کردیم.

پیش از این کلمه خبر داده بود که آیت الله ابوالقاسم خزعلی به همراه همسر و دخترش با فرزند زندانی خود مهدی خزعلی در زندان اوین دیدار کردند که در این دیدار که در مقابل دوربین های آماده وزارت اطلاعات انجام شد ، آیت الله خزعلی از پسرش خواسته که از میرحسین و کروبی و جنبش سبز مردم ایران اعلام برائت کند تا آزاد شود. درخواستی که ظاهرا مورد پذیرش فرزند زندانی قرار نگرفته است.

مهدی خزعلی متولد ۱۳۴۴ در قم، پزشک متخصّص چشم پزشکی، فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، مدیر انتشارات حیّان و بنیان‌گذار مؤسّسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح است. او که تاکنون شش بار بازداشت شده است، نهم آبانماه سالجاری در جلسه سرای اهل قلم که بمنظور سالگرد تسخیر سفارت امریکا برگزار شده بود بازداشت و تاکنون در بازداشت بسر می برد. وی بیش از دو ماه است که به انفرادی بازگردانده شده است.

محمدصالح خزعلی نیز شعری را که پدرش در سلول برای فرزندانش سروده و در ملاقات امروز برایشان خوانده را نوشته است : پدر عزیزم، پنجاه و چهار روز است که لب به غذا نزده ای و بی دلیل تو را در سلولی تنگ نگاه داشته اند. چه لاغر و استخوانی شده ای، چشم هایت گواه رنج هایی است که کشیده ای. چه زیبا برایم خواندی از سوز درونت. به من می نگریستی و می خواندی با لبخندی به لب که از صورتت محو نمی گشت. تو را همچو شیری در قفس کرده دیدم که می خروشید و می غرید و می خواند:

دلم گرفته از این همه درد و از این همه بیداد ،از این همه ظلم و از این همه شداد/دلم گرفته از این همه خفته ،وزین همه مرده که سر بر نیاورد فریاد/دلم گرفته از این همه غصه که ز ترس،همه شده غمباد/دلم گرفته از این همه رنگ و از این همه تزویر/دلم گرفته از این همه مکر و از این همه شیاد/دلم گرفته از این همه دام و از این همه حیله/دلم گرفته از این همه صیاد…با ۴۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاستلینک مستقیم