کمپینی برای یادآوری به مسئولان؛ میرحسین و کروبی در حصرند

۵ آبان ۱۳۹۲

جمعی از طرفداران جنبش سبز با تشکیل صفحه ای به نام “سیلی” در شبکه اجتماعی فیس بوک از یاران زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواسته اند درخواست خود را مبنی بر لزوم آزادی رهبران جنبش سبز از طریق تلفن یا پیامک با مسئولان نظام در میان بگذارند.
به گزارش کلمه، گردانندگان این صفحه در توضیح دلایل تشکیل این کمپین خود نوشته اند: اگر قرار است با همه دنیا مذاکره کنیم، به آنها دست بدهیم و تلفنی صحبتی داشته باشیم، نباید از یادمان برود که سه نفر دیگر در ایران هستند که باید با آنها هم مذاکره کنیم، رضایت شان را بدست آوریم، با آنها دست بدهیم و دست کم تلفنی صحبت کنیم.
به نوشته ی گردانندگان این صفحه، نزدیک به هزار روز از حصر میرحسین، زهرا رهنورد و مهدی کروبی می گذرد. این صفحه تشکیل شده تا پیام مردم را به گوش مسئولان در شورای عالی امنیت ملی، وزرای دولت و اصول گرایانی که وجدان بیداری دارند، برساند.
آن ها نوشته اند: ما قصد داریم لیستی از شماره تلفن برخی مسئولان را در اختیار مردم قرار دهیم و از آنها بخواهیم تا پیام ملت را به دیگر مسئولان هم برسانند. توصیه ما این است که این برنامه بر اساس”ادب مرد به ز دولت اوست” که شعار میر در حصر است، در نهایت احترام اتفاق بیفتد. برای این منظور، جملاتی را که فکر می کنیم مناسب است با همدیگر به اشتراک بگذاریم و این جملات را در پای تلفن، یا از طریق پیامک و حتی ای میل به آقایان و خانم های مسئول برسانیم.
این صفحه فیس بوکی همچنین همزمان با حضور رئیس جمهور به همراه برخی از وزرای خود در مجلس برای جلسه رای اعتماد وزاری “علوم”، “ورزش و جوانان” و “آموزش و پرورش” ضمن انتشار شماره تماس نمایندگان مجلس و همراهان رئیس جمهور، از طرفداران رفع حصر رهبران جنبش سبز خواسته است با این افراد تماس بگیرند و خواسته خود را مبنی بر رفع حصر با آنها به صورت محترمانه در میان بگذارند.
همچنین پیشنهاد شده است که متن زیر به صورت پیامک به شماره تلفن این افراد ارسال شود: میرحسین موسوی، مهدی کروبی، چه اسم های آشنایی