فعالان سیاسی و کنشگران مدنی حمله به دختران موسوی را محکوم کردند

۶ آبان ۱۳۹۲

۳۲۵ تن از فعالان سیاسی، کنشگران مدنی، استادان دانشگاه و مدافعان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای حمله مأموران امنیتی به دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، دو تن از رهبران جنبش اعتراضی سال ۸۸ را محکوم کردند.

آن‌ها نوشته‌اند: “بهره‌مندی از حق ملاقات امن، بدیهی‌ترین حقی است که خانواده میرحسین موسوی و زهرا رهنورد می بایست از آن بهره‌مند باشند. اما این  حق در ملاقات اخیر دختران موسوی و رهنورد به خشن‌ترین شکل ممکن نه تنها نادیده گرفته شد بلکه با توهین و ارعاب و خشونت ملاقات عید غدیر تبدیل به رویدادی تلخ و شوک‌آور شد.”
دختران میرحسین موسوی می‌گویند روز پنج‌شنبه دوم آبان پس از دیدار با پدر و مادرشان مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند. در مقابل وزارت اطلاعات نیز اعلام کرده که دختران موسوی به مأمور این وزارتخانه حمله کرده‌اند.
فعالان سیاسی، کنشگران مدنی مسئولیت این اقدام را  متوجه مسئولان دستگاه امنیتی و آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران دانسته و گفته‌اند: “گستاخی این جماعت به حمایت‌ها و دلگرمی‌های پشت پرده اصحاب قدرت متکی است.”
آن‌ها نوشته‌اند: “ملاقات منظم از حقوق زندانیان است که باید به‌دور از تنش و به صورت امن برگزار شود. ملاقات در حضور مأموران امنیتی نیاز به تفیتش کامل بدنی و عریان شدن در برابر مأموران  ندارد. این اقدام عجیب و نامتعارف نشانگر اراده‌هایی است که می‌خواهند با اذیت و آزار قامت استوار موسوی و کروبی و رهنورد را رنجور سازند.”
امضاکنندگان بیانیه خواهان محاکمه عاملان  و آمران حمله به دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد شده‌اند.
نزدیک به هزار روز است که مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، سه منتقد حکومتی، در حبس خانگی به‌سر می‌برند.