اولین مراسم سالگرد ستار بهشتی برگزار شد

۱۰ آبان ۱۳۹۲

سحام نیوز:‌ نخستین مراسم سالگرد ستار بهشتى در کمال آرامش برگزار شد. بنا به گزارش خبرنگار سحام٬هر چند طی شب های گذشته از ستاد فرماندهى ناجا رباط کریم بارها با خانواده ستار بهشتی تماس گرفته و تهدیدهایی را درباره نحوه برگزاری این مراسم ایراد نمودند٬ لیکن این مراسم براى اولین بار بدون تنش به پایان رسید.
این مراسم با حضور چهره های سیاسی – مدنی همچون دکتر ملکى٬ محمد نوریزاد٬ نرگس محمدی٬ نسرین ستوده و رضا خندان٬ مادر سعید زینالی٬ مادر سهراب اعرابی و نیز مادران پارک لاله برگزار گردید.
درابتدای این مراسم که برسر مزار این وبلاگ نویس و پس از آن در منزل مادر ستار بهشتی برگزار گردید٬ دکتر ملکى و سپس محمد نوریزاد سخنانی را ایراد نمودند.
دکتر ملکى در تمجید از شخصیت و حماسه ای که ستار با مرگش بنا نهاد گفت:”ستار از کاخ بیرون نیامد٬ اما این خانه محقر را تبدیل به کاخ نمود.”
همچنین در ادامه محمد نوریزاد نیز با ابراز تاسف از کشته شدن ستار بهشتى گفت:”همه مسئولان صداى مادر ستار را می شنوند اما بى تفاوت از کنار آن می گذرند.”
وى در بخش دیگرى از سخنانش گفت:”ما انقلاب کردیم که دست مستضعفین را بگیریم نه اینکه آنها را عذاب دهیم.”
محمد نوریزاد در خاتمه به مادر ستار گفت:”ما شرمنده ایم از شما!”
از حواشی این مراسم می توان به قطع نمودن بلندگوی محمدنوری زاد هنگام سخنرانی اش اشاره نمود لیکن این امر مانع سخنرانى وی نشدند.
میهمانان شرکت کننده در مراسم٬ پس از حضور بر سر مزار این وبلاگ نویس٬ گوهر عشقی٬ مادر ستار بهشتی را تا منزلش مشایعت نموده و ساعاتی را در منزل ایشان سپری نمودند.
ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس اهل رباط‌کریم بود که به دلیل انتشار مطالب انتقادی علیه حکومت توسط پلیس فتا دستگیر شد. وی نهم آبان ۱۳۹۱ دستگیر و به زندان اوین تهران منتقل گردید، لیکن چهار روز بعد در حالی که به بازداشتگاه پلیس منتقل شده بود، در آنجا درگذشت.
خانواده ستار، هنگام دفن جسد وی آثار کبودی را در بخش هایی از بدن او مشاهده کرده بودند و محسنی اژه ای در اولین اظهار نظر خود وجود ضربه و کبودی بر بدن ستار بهشتی را تایید کرد.
هر چند همه شواهد و مدارک حاکی از کشته شدن ستار بهشتی در اثر شکنجه در زندان فتاست، اما تلاش های خانواده و وکیل این قربانی هنوز به نتیجه نرسیده است و در آخرین اقدام برای قاتل که شخصا از خانواده ستار بهشتی طلب حلالیت کرده بود قرار مجرمیت برای قتل غیر عمد صادر شده است.
علیرغم اینکه یکسال از پرونده قتل وی می گذرد٬ لیکن هنوز این پرونده به سرانجام نرسیده است.