معاون پارلمانی وزارت صنعت کشور به ضرب گلوله جان باخت

۲۰ آبان ۱۳۹۲

معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک سوء قصد در شرق تهران کشته شد.

به گزارش تابناک، حدود ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه امشب، «صفدر رحمت آبادی» معاون هماهنگی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی که سوار بر خودروی شخصی خود، پژو پارس مشکی رنگی در محدوده میدان سبلان، ابتدای خیابان جانبازان شرقی (گلبرگ) بود، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و جان باخت.

گفته شده، فرد ناشناس با استفاده از اسلحه گرم، دو تیر یکی به سینه و دیگری به سر وی شلیک کرده است.

ماموران نیروی انتظامی همراه با پلیس تشخیص جرم در محل حادثه حضور دارند. در حال حاضر آمبولانس برای انتقال جسد وی در محل حضور یافته است.
بازپرس ویژه قتل و سرپرست دادسرای جنایی در محل حادثه حضور یافته و گزارش می‌شود که با دستور فرمانده انتظامی تهران بزرگ، چند گروه از ماموران، تحقیقات برای افشای راز این سوءقصد را آغاز کرده‌اند.
پوکه گلوله‌های شلیک شده یافت شد
یکی از ماموران پلیس حاضر در محل حادثه به ایرنا گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد دو گلوله از داخل خودرو به مقتول شلیک شده است.
وی افزود: هیچ اثری از درگیری و ضرب و شتم در محل سوءقصد مشاهده نشده و با توجه به پیدا شدن پوکه‌های دو گلوله در داخل خودرو، به احتمال قوی ضارب در داخل خودرو در حال گفت‌وگو با آقای رحمت آبادی بوده است.
وزیر صنایع: جزئیات حادثه فردا اعلام می‌شود
محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره جزئیات ترور معاون پارلمانی وزارت صنعت گفت: این حادثه ساعتی پیش در یکی از خیابان‌های تهران رخ داده است که پلیس آگاهی تهران با حضور در محل حادثه در حال بررسی دلایل بروز این سانحه است؛ تازه این خبر را دریافت کرده‌ام و باید از پلیس آگاهی پرس‌وجوهای لازم را انجام دهیم؛ البته وزارت صنعت نیز در رسیدگی به این پرونده هرچه لازم باشد انجام خواهد داد.
وی اعلام جزئیات بیشتر حادثه ترور رحمت‌آبادی معاون پارلمانی وزارت صنعت را به فردا موکول کرد و گفت: با آغاز بررسی‌ها فردا جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر خواهد شد.
رئیس پلیس امنیت تهران: احتمالا قتل رخ داده نه ترور
سرهنگ علیرضا محرابی، رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم درباره قتل صفدر رحمت‌آبادی معاون پارلمانی وزیر صنعت اظهار داشت: احتمالاً قتل آقای رحمت‌آبادی با انگیزه‌های شخصی رخ داده است و موضوع ترور و مسائل سیاسی در کار نبوده است.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس در حال بررسی موضوعات برای کشف سرنخ‌هایی از علت و عامل این قتل هستند.
وزیر اطلاعات در محل حادثه حضور یافت
سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات در حالی که عده ای وی را همراهی می کردند، در محل سوءقصد به «صفدر رحمت آبادی» معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور یافت.
فردا، جلسه اضطراری برای بررسی این حادثه تشکیل خواهد شد
عیسی فرهادی، فرماندار تهران در این باره گفت: در حال حاضر بازپرس ویژه قتل و عوامل انتظامی و امنیتی در محل حضور داشته و در حال بررسی چگونگی وقوع حادثه هستند.
وی در عین حال خاطر نشان کرد که فردا (دوشنبه) نیز جلسه اضطراری در خصوص بررسی این حادثه تشکیل و نتایج آن از طریق رسانه ها به اطلاع عموم خواهد رسید.
سید شهاب‌الدین چاووشی، معاون سیاسی استاندار تهران نیز از “در دست بررسی بودن این حادثه” از سوی کارشناسان انتظامی و امنیتی خبر داد و گفت: هنوز نمی‌توان از جزئیات این حادثه سخن گفت اما به محض مشخص شدن آن، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
مرحوم در مسیر رفتن از منزل به یک جلسه بوده است
یک مقام آگاه در دفتر سخنگوی قوه قضائیه، ضمن تایید قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به ایسنا گفت: رحمت آبادی تا حدود ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه عصر در منزل بوده و پس از آن برای شرکت در یک جلسه از منزل خارج شده و ظاهرا حدود یکی – دو ساعت بعد در میدان سبلان، ابتدای خیابان جانبازان با شلیک گلوله به قتل رسیده است.
وی با بیان اینکه “تاکنون کسی در این رابطه دستگیر نشده است”، گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده، احتمالاتی وجود دارد ولی هنوز چیزی قطعی نیست.
گفتنی است رحمت آبادی متولد شهر کنگاور (استان کرمانشاه) بود که همکاری با دولت در سمت معاون هماهنگی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت را از تیرماه سال نود و طی حکمی به امضای مهدی غضنفری، وزیر وقت آغاز نمود و در ادامه با بر سرکار آمدن دولت یازدهم، از جمله مدیرانی بود که در سمت خود ابقا شد.