عبدالله ناصری: بعد از سال ۸۸ دانشجویان هزینه‌های زیادی را پرداخت کردند

۱۳ آذر ۱۳۹۲

یک عضو بنیاد باران گفت که وزارت علوم باید برای فعالیت‌های دانشجویی بسترسازی کند تا از این طریق زمینه برای احیای فعالیت بیشتر جنبش دانشجویی فراهم شود.
 عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه “در هشت سال گذشته به دلیل برخی سیاست‌های دولت‌های نهم و دهم و نهادهای خارج از دولت، فعالیت جنبش دانشجویی فروکش کرد”، افزود: بعد از سال ۸۸ دانشجویان هزینه‌های زیادی را پرداخت کردند.
 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار کرد: ما در هشت سال گذشته شاهد فعالیت جنبش دانشجویی نبودیم بلکه شاهد تحرکاتی بودیم که با هدایت برخی نهادها انجام می‌گرفت.
 وی ادامه داد: با توجه به نقش دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری، ترکیب خوب آموزش عالی و شعارهای انتخاباتی آقای روحانی، امیدوارم جنبش دانشجویی بار دیگر جای خود را باز کند و به همان موقعیت تاریخی که در دوره اصلاحات داشت بازگردد.
 ناصری همچنین با بیان اینکه “برای احیای فعالیت جنبش دانشجویی، اولین گام باید در ۱۶ آذر سال جاری برداشته شود”، خاطرنشان کرد: وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری باید فضای امنی برای تحرکات معقول دانشجویی فراهم کنند. وزارت علوم باید سیاست‌های فرادستی و فرا آموزشی را دنبال کند، به این معنا که برای فعالیت دانشجویان بسترسازی کند. وزارت اطلاعات و شورای عالی امنیت ملی نیز باید تضمین امنیتی برای فعالیت جنبش دانشجویی فراهم سازند.
 این عضو بنیاد باران در ادامه با بیان اینکه “جنبش دانشجویی همواره نشان داده که چارچوب‌های نظام و قانون اساسی را به خوبی تشخیص می‌دهد و رعایت می‌کند”، تاکید کرد: دولت باید با سعه‌صدر فضا را برای احیای جنبش دانشجویی فراهم کند.
وی با بیان اینکه “انتظارات جنبش دانشجویی بسیار متنوع است”، افزود: جنبش دانشجویی باید به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی خود ادامه دهد و دولت هم باید زیرساخت‌های ویران شده در حوزه مدیریت آموزش عالی را نوسازی و بازسازی کند، زیرا اگر این اصلاحات صورت نگیرد، جنبش دانشجویی با مشکل مواجه می‌شود.
 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: مدیرانی باید در رأس امور دانشگاه‌ها قرار بگیرند که باور داشته باشند دانشگاه در کنار علم‌آموزی، به فعالیت سیاسی و اجتماعی هم نیازمند است و فعالیت سیاسی و اجتماعی موجب پیشبرد علم و دانش می‌شود.