فوتبال ایران در جام جهانی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگوین همگروه شد

۱۵ آذر ۱۳۹۲

حریفان ایران در جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۴ در برزیل، امشب در قرعه کشی که در این کشور برگزار شد مشخص شدند و ایران در گروه F مسابقات، در موقعیتی متوسط و در عین حال جذاب نسبت به سطح گروه های دیگر قرار گرفت.
به گزارش کلمه، در این قرعه کشی که هم اینک به پایان رسید، دقایقی پیش مشخص شد که ایران در این رقابت ها باید با کشورهای آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین در مرحله اول مواجه شود.
رقابت ایران با آرژانتین که بازیکنان بزرگی در جهان فوتبال دارد، جذابیت بالایی برای فوتبالدوستان ایرانی خواهد داشت. نیجریه قدرت بزرگی در فوتبال آفریقاست که سطح فوتبالش فعلا از ایران بالاتر به نظر می رسد، اما رقابت و شانس رقابت با این تیم دور از تصور نیست. این تیم با روزهای اوج گذشته اش فاصله دارد و در این دوره از جام جهانی نیز به لطف عبور از اتیوپی در مرحله پلی آف حضور دارد.
 درباره بوسنی و هرزگوین نیز که قبلا ایران موفق به شکست دادن این تیم در سال های پیش در مسابقات دوستانه شده، برتری مجدد بر این تیم خارج از سطح فوتبال کشورمان به نظر نمی رسد، هرچند این تیم با امتیاز خوبی از گروه نسبتا آسان خود در اروپا به جام جانی راه یافته باشد. به این ترتیب شیرمردان ایرانی می توانند با دست کم نگرفتن خود و امید به صعود از مرحله اول، به این مسابقات پای گذارند.
بر اساس برنامه این مسابقات، اولین رقابت ایران با نیجریه خواهد بود.
دو تیم از این گروه به مرحله بعد راه خواهد یافت که طبعا قرار گرفتن در بین این دو کشور رویایی سخت اما دوست داشتنی برای فوتبال ایران است. دو تیمی که فعلا بر روی کاغذ شانس آرژانتین و نیجریه بالاتر به نظر می رسد.
تیم ملی فوتبال ایران پیش از این در سه جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان شرکت کرده است که در هر سه جام، در مرحله اول این رقابت ها حذف شد.