وزیر علوم احمدی نژاد: پایگاه فتنه دانشگاه است، باید از حضورشان جلوگیری کنیم

۱۵ آذر ۱۳۹۲

وزیر سابق علوم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، ترس و واهمه خود را از نهاد دانشگاه نشان داد و گفت:  فتنه خطرناکتر از نفاق است واستعداد بازسازی خود در دانشگاه را دارد.
 به گزارش کلمه، کامران دانشجو که پاداش برگزاری انتخابات مساله دار ۸۸ را با به عهده گرفتن وزارت علوم در دولت دوم احمدی نژاد دریافت کرد، امروز نیز در آستانه روز دانشجو، به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، علیه نهاد دانشگاه موضع گرفت.
وی با بیان اینکه “در دوره اصلاحات، به دنبال این بودند که دانشگاه را در تقابل نظام نشان دهند”، ادامه داد: این دانشگاه است که سرنوشت کشور را معلوم می‌کند و اگر اهالی فتنه در دانشگاه مسئولیت داشته و اساتید آن ضد دین باشند این دانشگاه اسلامی نخواهد شد، آیا ملت می‌تواند سرنوشت خود را به آن بسپرد؟
وی افزود: مشکل اساسی دانشگاه‌های ما این است که مقلد غرب هستند. با ساخت مسجد و نوشتن بسم الله در ابتدای کتاب‌ها، دانشگاه ما اسلامی نمی‌شود، اگر همه دانشگاه را هم مسجد کنیم دانشگاه اسلامی نمی‌شود. ما باید هنجارها، فرهنگ و علوم انسانی خود را از غرب جدا کنیم و دانشگاه هویت اسلامی بگیرد. کشور و ملت نیاز به دانشگاه اسلامی دارد و دانشگاه ها باید اسلامی شوند.
دانشجو تصریح کرد: درزمان رضاخان هنجارها و فرهنگ غرب می شود هنجار و فرهنگ و علوم انسانی دانشگاه های ما و اصلا دانشگاه می شود محل روشن فکری اروپایی و اصلا کسی به دنبال بومی کردن دانشگاه نبوده است.
وی با رد صریح استقلال دانشگاه ها، اظهار داشت: وقتی غربی‌ها دانشگاه را تعریف می کنند می گویند دانشگاه مستقل که عده ای در داخل از روی جهالت هم تکرار میکنند یعنی از “نظام” جدا باشد.
وی با بیان این نکته خلاف قانون اساسی که “باید از حضور اهالی فتنه در دانشگاه جلوگیری کنیم”، ایده ای که بر اساس آن بسیاری از استعدادهای درخشان کشور تحت عنوان دانشجوی ستاره دار از تحصیل باز ماندند و احمدی نژاد در مناظره های انتخاباتی سال ۸۸ به دروغ وجود آنها را تکذیب کرد، ادامه داد: نباید اجازه دهیم اهالی فتنه درون دانشگاه نفوذ کنند که اگر چنین شود پشیمان خواهیم شد.
 دانشجو در مورد نشاط سیاسی در دانشگاه ها اظهار داشت: اینطور تعریف می‌کنند که کف و سوت و توهین و اهانت یعنی نشاط سیاسی و جنبش دانشجویی را در عرض نظام و مقابل نظام تعریف می کنند.
 وی افزود: در زمان اصلاحات تعریف می کردند و دانشگاه را می خواستند از مسیر اصلی خود یعنی تولید علم دور کنند. اوج نشاط سیاسی را فتنه ۱۸ تیر ۷۸ معرفی میکنند و میخواهند ۱۶ آذر را به نفع نظام استکباری مصادره کنند.
وی با ادعای اینکه “فتنه هرج و مرج را به اسم آزادی نهادینه می کند”، ادامه داد: فتنه می تواند مردم حاضر در ۹ دی را افراطی بخواند و به پای میز محاکمه بنشاند.
این سحنران پیش از خطبه های نماز جمعه گفت که “دانشجو تا “یکفر بالطاغوت” نباشد “یومن بالله” نمیشود” و ادامه داد: در هشت ساله دوره اصلاحات، به دنبال این بودند که دانشگاه را در تقابل نظام نشان دهند.
 وی با بیان اینکه “باید مناسبات و روابط و رفتار دختر و پسر باید بر اساس شرع مقدس اسلام باشد”، اظهار داشت: دانشگاهی که مقلد غرب نباشد، اساتید آن بینش اسلامی داشته باشند و دانش روز را در بالاترین سطح دارا باشند و روابط در دانشگاه بر اساس شرع باشد، می شود دانشگاه اسلامی و ما دانشگاهی می خواهیم که سرباز امام زمان(عج) تربیت کند.
 دانشجو نهایتا مدعی شد: در سالهای اخیر وقتی دانشگاه به ماوریت اصلی خود برگشت.
 واکنش تند به رئیس جمهور
 وی سپس در واکنش تند به موضع حسن روحانی، رئیس جمهور در نقد فضای امنیتی در دانشگاه ها، اظهار داشت: ی گویند فضای دانشگاه امنیتی شده است و خفقان سیاسی در انشگاه انجام شده است. وقتی به دیدار آقای روحانی رفتم ایشان می گفتند من در ایام تبلیغات که به دانشگاه می رفتم جو خوبی بود؛ حال این میشود فضای امنیتی؟

موضع گیری علیه توافق هسته ای: این چه تفاهمی است؟
 وی در ادامه به موضع گیری علیه توافق هسته ایران و گروه ۱+۵ پرداخت و گفت: این چه تفاهمی است که دو طرف ایران و آمریکا برداشت و تفسیر خود را دارند؛ این که نمی شود تفاهم!
 وی با بیان اینکه “دنیا امروز ما را به عنوان یک کشور هسته ای پذیرفته است، آمریکا از ترس پیشرفت هسته ای ایران پای میز مذاکره آمده است”، ادامه داد: پولی که می خواهند به ما بدهند، سانتریفیوژها و نفت از داشته های ملت خودمان است، چرا باید همه را روی میز مذاکره بگذاریم.
 وی توضیح نداد که چطور در دوره احمدی نژاد، پول نفت و سایر منابع ما در دست غربی ها قرار گرفت تا دولت جدید با مذاکره و سختی و به مرور و با گذشتن از برخی حقوق خود، آنها را پس بگیرد.
 دانشجو با بیان این که تفاهمنامه یعنی بر روی یک موضوع به یک فهم مشترک برسیم، افزود: آمریکا خوب است دست از شیطنت بردارد و دیوار بی اعتمادی را بلند نکند چرا که در غیر این صورت خودش ضرر می بیند، تیم مذاکره کننده بداند که دروغ و فریبکاری در ذات آمریکایی ها است.
 وی با بیان اینکه “در دوره اصلاحات ما در موضوع هسته ای همه چیز را تعطیل کردیم ولی باز هم به ما گفتند محور شرارت”، اظهار داشت: آمریکا به خاط داشته های ما به پای میز مذاکره آمده است. اشد پیش از این نیز ما از NPT تفسیر خود را داشتیم و آنها هم تفسیر خود را. – باید در میز مذاکره و تفاهم یک موضوع مشترک را به مذاکره بگذریم. – تیم مذاکره کننده باید این را توجه داشته باشد که آمریکا بالذات غیر قابل اعتماد و دروغگو است و بعد از دست دادن به آمریکا باید انگشتان دست خود را بشماریم. – عناصر دانشگاه باید اسلامی شود تا دانشگاه اسلامی شود. – - – دانشگاه باید مدیرانی تربیت کند که شیفته خدمت باشد و نه شیفته قدرت. – مدیر شیفته قدرت خود را ژنرال و مردم را رعیت خود می داند ولی مدیر با نگاه معطوف به قدرت خود را سرباز ولایت و مردم را ژنرال می داند.