علی مطهری: ولایت فقیه ولایت ایدیولوژیک است

۱۶ آذر ۱۳۹۲

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حق اعتراض در یک کشور نقطه قوت است و این موضوع در کشور باید بررسی شود که چرا هر حرکتی در خیابان ها با دستگیری همراه بوده و براندازی نظام تلقی می شود.
به گزارش ایرنا، علی مطهری عصر رور شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز افزود: تفکر و بیان مخالف تا زمانی که منجر به نفاق و دورویی نشود، آزاد است و بزرگترین مشکل حاضر در کشور نوع برداشت اشتباه عده ای از اصل ولایت فقیه است.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت که در اصل ولایت فقیه، ولایت ایدئولوژیک است و رهبری اسلام شناس واقعی است. ایشان در راس امور قرار دارند و می توانند حکم حکومتی نیز صادر کنند.
وی گفت: یکی از ریشه های اساسی در قضیه ۸۸ همین برداشت غلط از اصل ولایت فقیه در بین مردم و مسوولان بود که این نقطه آغاز فتنه و درگیری در کشور بود.
مطهری افزود: آزار دادن و شکنجه ممنوع است و به این موضوع باید رسیدگی شود و کسی که ادعای اصلاح جامعه را دارد، خود باید صالح باشد و اهل محافظه کاری و بنده شهوت و طمع نباشد.
توضیح کلمه: این خبر ابتدا به نقل از یکی از سایت های رسمی کشور منتشر شده بود که کلمه پس از درج کامل خبر در خبرگزاری ایرنا، خبر جایگزین را منتشر کرده است.