بی خبری مطلق از علی اصغر غروی در زندان اوین

۱۸ آذر ۱۳۹۲

پس از گذشت یک ماه از بازداشت سیدعلی اصغر غروی، وی هنوز با خانواده خود تماسی نداشته است.
به گزارش خبرنگار کلمه، خانواده ی علی اصغر غروی که ۱۹ آبان ماه سال جاری در پی انتشار مقاله ای در بهار بازداشت شد، همچنان در بی خبری از وی به سر می برند. این زندانی سیاسی در این مدت هیچ تماس و ملاقاتی با خانواده ی خود نداشته است که وضعیت نامساعد جسمی او پیش از بازداشت بر نگرانی ها از بابت شرایط وی نگرانی ها را افزایش داده است.
به دنبال توقیف روزنامۀ بهار در پی انتشار مقاله «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» سیدعلی اصغر غروی، نویسندۀ مقاله روز یکشنبه، مورخ۱۹ /۸/ ۹۲ بازداشت شد. پس از آن از اصفهان به دادسرای فرهنگ و رسانه در تهران منتقل شد و روز سه شنبه به مدت دو ساعت در دادگاه به اتهامات وارده پاسخ داد.
سید علی اصغر غروی، عضو شورای مرکزی حزب نهضت آزادی ایران از سال ۱۳۸۰ اقدام به برگزاری کلاسهایی با عنوان تفسیر ترتیبی و تفسیر موضوعی قرآن مبین کرد که این کلاس‌ها توسط اداره اطلاعات اصفهان تعطیل شد.
این محقق و مفسر قرآن که بیش از هفتاد سال سن دارد از مشکلات جسمانی زیادی رنج می برد. وی مبتلا به تحلیل پیشرفته اعصاب حسی و حرکتی اندامها است و طبق تشخیص پزشکان متخصص نیازمند مراقبت پزشکی و انجام فوری اقدامات درمانی تکمیلی دارد و محرومیت از رسیدگی پزشکی باعث نگرانی شدید خانواده دکتر غروی در خصوص سلامت جسمانی وی شده است.
ابتدای آذر ماه نیز بیش از ۳۰۰ نفر از فعالین فرهنگی و اجتماعی اصفهان در نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه خواستار آزادی فوری سید علی اصغر غروی شدند.
امضاکنندگان این نامه ضمن اشاره به آیات قرآن، نهج البلاغه، روایات و همچنین اصولی از قانون اساسی و شعارهای انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت و جایگاه ویژه آزادی اندیشه و بیان در نظام اسلامی، تصریح کرده بودند: «بازداشت نابجای قرآن پژوه و دانشمند معاصر جناب آقای دکتر سید علی اصغر غروی، فرزند حکیم و علامه نامدار آیت الله العظمی غروی(ره)، که همچون پدر، منادی اسلام حقیقی و اتحاد جهان شیعه و سنی، حاکمیت قرآن و قانون، عاشق عترت و امامت جاویدان حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) و عامل به ایمان و توکل و اخلاق حسنه می باشند را به صلاح ملت و مذهب و کشور و دلسوزان نظام اسلامی ندانسته و نمی دانیم و خواهان آزادی فوری و بلاشرط ایشان می باشیم.»