وزیر آموزش و پرورش: در تلاشیم فرهنگ امنیتی را به امنیت فرهنگی تبدیل کنیم

۱۸ آذر ۱۳۹۲

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سه ماه گذشته تلاش کردیم فرهنگ امنیتی را به امنیت فرهنگی تبدیل کنیم، اظهار کرد: معلمان در سال‌های اخیر جرات نداشتند انتقاد کنند، اما به صراحت می‌گویم همه معلمان می‌توانند درباره تمام برنامه‌های آموزش و پرورش اظهارنظر و انتقاد کنند؛ این جریان به‌تدریج در بدنه آموزش و پرورش جای خود را باز می‌کند و باید جایگاه از بین رفته معلمان در جامعه احیا شود.
به گزارش روزنامه اعتماد، وی در پاسخ به اینکه آیا معلمانی هستند که بنابر دلایل مطرح کردن برخی موضوعات، اخراج، تبعید یا به شهر دیگری منتقل شده باشند؟ گفت: چنین فرهنگیانی هستند و اعلام کرد‌ه‌ایم تا به معاونت حقوقی وزارتخانه برای پیگیری موضوع مراجعه کنند؛ البته برخی همکاران دارای پرونده‌هایی با احکام قضایی هستند که فراتر از اختیارات آموزش و پرورش است، اما حاضریم آنها را نیز پیگیری کنیم؛ اما برخی فرهنگیان که در معاونت حقوقی آموزش و پرورش پرونده دارند، می‌توانند به این معاونت مراجعه کرده و پرونده آنها مجدد بررسی شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال فرصتی هستیم که وقتی از وزیر اطلاعات بگیریم که تشکل‌ها دیداری با وزیر اطلاعات داشته باشند.
البته ممکن است این کار تا عملیاتی شدن طول بکشد. اما زمانی که با وزیر اطلاعات در این باره صحبت کردم، ایشان خیلی استقبال کردند و به وزیر اطلاعات گفتم که اگر نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان آمدند، آنها را معطل نگه ندارید.