تشویق عبدالله رمضان زاده در مراسم معارفه استاندار جدید کردستان

۱۹ آذر ۱۳۹۲

انتخاب وزیر غیر بومی برای کردستان در عین تاکید بر استفاده از مدیران بومی در رده های پایین تر از استاندار، واکنش برخی از فعالان سیاسی کرد را بر انگیخت.
به گزارش کلمه، در پی مراسم معارفه عبدالمحمد زاهدی، استاندار جدید کردستان، با اینکه وزیر کشور در این مراسم با سخن گفتن چند جمله ای به زبان کردی و نیز تاکید بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی از سوی استاندار جدید تلاش کرد تا نظر مساعد کردها را جلب کند بیان یک موضع از سوی او موجب واکنش هایی شد.
وی در این مراسم اظهار داشت: من خیلی دوست داشتم فردی بومی به عنوان استاندار منصوب شود ولی کسی با ویژگی ها و شاخص های مطرح شده پیدا نکردیم، ولی امروز خوشحالم که آقای زاهدی با تجربه و توان لازم به عنوان استاندار منصوب شده است چرا که آقای زاهدی با تجربه ای که دارد از همین لحظه پشت فرمان قرار گرفته و مسیر و راه را کاملا بلد است.
زمانی که وزیر کشور گفت ما برای استانداری کردستان فردی بومی و در حد استاندار را پیدا نکردیم، یکی از خانم‌های حاضر در مجلس با صدای بلند گفت: کردستان خیلی نیروی توانمندتر از استاندار داشت ولی شما و نمایندگان نخواستید از آنها استفاده کنید.
همچنین در میان واکنش های منفی به این نظر وزیر کشور، جلال جلالی زاده، نماینده مردم سنندج در مجلس ششم در فیس بوک خود نوشت:
آقای وزیر استاندار پیشکش توهین نکن:
هرچند به مراسم تودیع ومعارفه استاندار جدید کردستان دعوت شده بودم وبنا به دلائلی نرفتم اما گویا وزیر در توجیه استاندار غیر بومی گفته اند که در کردستان فرد شایسته ای نبوده بدین دلیل مجبور شده اند استاندار غیر بومی منصوب نمایند.
آقای وزیر از چند حال خارج نیست : باور کن کدخدا حسن روستای ما بااینکه کدخدای زمان شاه بوده از نظر مدیریت وسیاست کمتر لز خیلی از این استانداران بعد از انقلاب نیست!!!
دوم :اگر امروز در بین اهل سنت فردی شایسته استانداری پیدا نمی شود به سبب ناتوانی وناکارآمدی اکراد واهل سنت نیست بلکه در سایه سیاست های عادلانه نظام جمهوری اسلامی در حق نواده های زرتشت وماد است که امروز آنان بیگانه ونامحرم محسوب می شوند اما لبنانی ها و کنیایی هاو … برادر و خودی محسوب می شوند.
سوم: آیا این استاندارانی که تا به حال در کردستان حضور داشته اند واجد چه قابلیت ها واستعدادهای بوده اند که کردها فاقد آن ها باشند؟
چهارم: مگرهمین کردهای عراق نبودند که پس از پنجاه سال مبارزه در کوه هاسکان ریاست جمهوری ووزارت خارجه ورایزنی های منطقه را بر عهده گرفتند.؟
راستشو بخواهید تنها بحث اعتماد است وگرنه در میان همین کردهایی که برای انقلاب ونظام زحمت کشیده افرادی هستند که نه تنها استانداری بلکه می توانند کشوررا اداره کنند یعنی حداقل از احمدی نژاد کمتر نیستند.
حق دارید:چون اگر ما رأی مفت ومجانی ندهیم شما هر گز به وزارت نمی رسیدواین درر را افاضه نمی فرمایید.
تشویق عبدالله رمضان زاده در مراسم معارفه
بنا بر گزارش ها، در مراسم پرحاشیه تودیع و معارفه استاندار جدید کردستان، در قسمتی از برنامه مجری برنامه اعلام کرد که در سال ۷۲ تا ۷۶ محمدرضا رحیمی به عنوان استاندار کردستان فعالیت کرد و سپس نوبت به عبدالله رمضان زاده رسید تا وی همزمان با دولت اصلاحات در کردستان استانداری را تجربه کند که حاضران در مراسم بعد از عنوان شدن نام رضمان زاده وی را تشویق کردند و سپس وی در ادامه به بیان اسامی رازانی و اسماعیل نجار دو استاندار دیگر کردستان هم اشاره ای کرد و سپس از شهبازی استاندار دولت دهم در کردستان دعوت کرد تا در جایگاه قرار گیرد.
تشویق وسیع رمضان زاده که از زندانیان سبز پس از انتخابات ۸۸ است، در این مراسم توجه ویژه همه حاضران را به خود جلب کرد.
همچنین در خلال سخنان وزیر کشور، یکی از حاضران در مجلس شعار سلام بر روحانی و درود بر خاتمی را سر داد و شماری از حاضران در مراسم نیز برای سه الی چهار بار این شعار را تکرار کردند
زاهدی: نگاه من به کردستان امنیتی نیست
زاهدی، استاندار جدید کردستان در مراسم معارفه خود سعی کرد تا سخنانی نزدیک به سیاست اعتدال دولت را داشته باشد. وی در این مراسم اظهار داشت: نگاه من به کردستان امنیتی نیست بلکه تلاش می کنم با استفاده از تمامی نیروی نخبه و توانمند توسعه پایدار را به بهترین شکل ممکن در این استان اجرایی و نهادینه کنم و از تمامی ظرفیت های موجود برای خدمت بهتر به مردم نیز استفاده خواهم کرد.
 وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تغییر و تحولات مدیریتی در کردستان افزود: به هر حال تغییرات مدیریتی یک امر طبیعی است و زمانی که مردم در انتخابات حضور پیدا کرده و به اعتدال رای داده اند حال انتظار دارند که مدیرانی از این جنس برای خدمت به آنها انتخاب شوند و به همین دلیل نیز این تغییرات بر اساس برنامه ریزی و در یک فضای آرام صورت خواهد گرفت.