۳۵ میلیون تومان پاداش مرتضوی بابت سال هایی که در تامین اجتماعی نبود!

۲۰ آذر ۱۳۹۲

کلمه – گروه خبر: رییس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی،‌ نسبت به لیست سعید مرتضوی از نمایندگانی که از تامین اجتماعی پول گرفته اند، واکنش نشان داد.
به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در صفحه هشت گزارش تمام صحبت‌ها و موارد ادعایی مسئولین سابق سازمان تامین اجتماعی به روشنی آمده است و کسی نمی‌تواند هیات تحقیق و تفحص را به چیزی متهم کند و بگوید که این هیات فراموش کرده یا مصلحت‌اندیشی کرده است.
وی افزود: موضوع مجلس با سازمان تامین اجتماعی در دو بخش است؛ یکی پرداخت‌های قانونمند و دیگری پرداخت‌ها و اقدامات غیرقانونمند و غیرمتعارف است و آنچه که ما متعارف و قانونمند تشخیص داده‌ایم مصوبه داشته است و در ارکان سازمان نیز قانونی بوده است و آنچه که مصوبه نداشته اعلام کردیم که مدارکی وجود نداشته است تا بخواهیم در مورد آن صحبت جدی انجام دهیم.
 نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: از ابتدای مجلس نهم اختلافاتی در باب انتصاب سعید مرتضوی بوده و متاسفانه شاهدیم در نشریه‌ای که توسط سازمان تامین اجتماعی وقت منتشر شده برخی صحبت‌ها به مجلس نسبت داده شده که صحت ندارد.
عضو هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است به کارگران اجحاف شده، به نیرو‌ها و کسانی که در جنوب و در شرایط سخت کار می‌کنند اجحاف شده و گزارش مجلس بیانگر این اجحافات است.
محجوب در پایان با اشاره به برخی از مستندات تامین اجتماعی، گفت: ۳۵ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان صورت مالی از سال ۸۶ تا ۸۹ وجود دارد که در آن برای آقای مرتضوی پاداش درخواست شده و این سوال وجود دارد که آیا مگر در سال ۸۶ تا ۸۹ مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی مسئولیتی داشتند که بابت آن برای ایشان پاداش درخواست شده و هیات تحقیق و تفحص است که این مدارک را به دست آورده و مانع بسیاری از این پرداخت‌ها شده است.