مدیر مسئول جام جم: رفع حصر دست دولت نیست

۲۱ آذر ۱۳۹۲

کلمه – گروه خبر: مدیر مسئول روزنامه جام جم گفت: اصلاح طلبان دولت روحانی را تحت فشار قرار ندهند چون رفع حصر از اختیار دولت نیست و این فشارها سبب آسیب دیدن دولت در میان بسیاری از اقشار جامعه می‌شود.
بیژن مقدم مدیر مسئول روزنامه جام جم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در واکنش به نامه سرگشاده ۹ تن از اصلاح‌طلبان به حسن روحانی برای «پایان دادن به سوء تفاهمات ۸۸»، اظهار داشت: در فتنه سال ۸۸ سوءتفاهمی وجود نداشت که عده‌ای امروز بر روی آن تاکید می‌کنند.
وی با بیان اینکه به فرض وجود این موضوع، این امر قطعا از جانب مسئولان جمهوری و دست‌اندرکاران انتخاب نبوده است، گفت: این مسایل از جانب جریانات و افراد وابسته به جناح اصلاح‌طلب صورت گرفته است بنابراین باید صراحتاً به اشتباه خود اقرار کنند.
بسیاری از سبزها در این باره که سال ۸۸ سوء تفاهمی نبوده با مقدم هم نظرند. آنها معتقدند که تقلب در انتخابات و کشتن مردم معترض و بازداشت هزاران نفر و فاجعه کهریزک و کوی سبحان و کوی دانشگاه و عاشورای خونین تهران و دادگاه های فرمایشی که پیش از آن در حضور دادستان و قاضی، متهمان نمایش دادگاه را یک روز پیشتر تمرین می کردند، مسائلی نیستند که بتوان بر آنها نام سوء تفاهم گذاشت.
 با این حال مدیر مسئول روزنامه جام جم ادعا کرد: فتنه ۸۸ با کلید واژه تقلب شروع شد و یک عده فکر کردند پیروز انتخابات هستند و نظام نتیجه را تغییر داده است، بنابراین اگر منظورشان از سوء‌تفاهم این است پس تا دیر نشده از نظام و مردم عذرخواهی کنند.
وی در پایان گفت: اصلاح طلبان دولت روحانی را تحت فشار قرار ندهند چون رفع حصر از اختیار دولت نیست و این فشارها سبب آسیب دیدن دولت در میان بسیاری از اقشار جامعه می‌شود.
اینکه مدیر مسئول روزنامه متعلق به صدا و سیما چه اطلاعاتی درباره مرجع رسیدگی به موضوع حصر دارد نکته ای است که این مقام امنیتی شاغل در حوزه رسانه ها می تواند درباره آن توضیح بیشتری دهد، اما اصرار این مقام و سایر نیروهای همفکر و هم جناح وی نشان می دهد که پی گیری مطالبه به حق رفع حصر سیاستی درست بوده که شایسته است از جانب نیروهای مختلف سیاسی و اجتماعی ادامه پیدا کند.